Cine vrei sa devii?

Cine vrei sa devii?

Mi-a plăcut să regăsesc un concept pe care l-am integrat și eu, și anume acela că procesul este mult mai important decât obiectivul în sine, în Atomic Habits, o carte pe care am comandat-o unor vecini direct de la Londra, pentru că în România încă nu a apărut. Autor, James Clear. Eu și Londra ne intersectăm de ceva vreme, sunt curioasă de ce ❤
Revenind la carte, am regăsit și la Deepak Chopra această abordare, cum că este bine să faci schimbări mici în fiecare zi, să nu te hazardezi în a face schimbări mari dintr-o dată, ca să nu renunți sau să te frustrezi.  Sau, chiar și mai bine, să cauți o modalitate de a crea un sistem care să te ajute să te „îmbunătățesti”, adică să te dezvolți (personal). 

Cum gresim dorindu-ne sa schimbam ceea ce nu trebuie?

James însă aprofundează subiectul acesta mizând pe „atomii care formează moleculele” adică un obicei atomic (cum se numește cartea) poate aduce schimbări majore de …identitate. Ba mai mult, prezintă și cele 3 straturi care vizează schimbarea comportamentală.

Outcomes (ceea ce obții) este primul strat, adică scopul. Al doilea strat, procesul, este atunci când te focusezi pe schimbarea obiceiurilor și crearea unui sistem. Ultimul strat este despre schimbarea identității: schimbarea a ceea ce crezi, a cum vezi lumea, imaginea de sine, judecățile de valoare. Majoritatea credințelor limitative se află aici. In timp ce outcomes este despre ceea ce obtii, procesul este despre ceea ce faci, identitatea este despre ceea ce crezi.
        Majoritatea oamenilor fac schimbări punând accent pe ceea ce vor să obțină, ceea ce nu duce la schimbări majore sau poate doar avea succes pe termen scurt.

Orice sistem de acțiuni are în spate un sistem de credințe, astfel că comportamentul care nu este congruent cu Cine ești, cu Sinele, nu va fi de durată. Astfel că, dacă vrei o sănătate mai bună dar prioritizezi relaxarea și confortul, vei fi mereu atras de ele, nu de trainingul fizic. Forma profundă de motivație intrisecă este atunci când obiceiul tău face parte din cine ești, pentru că este o diferență foarte mare între ceea ce vrei și cine vrei să devii.

” Cu cât ești mai mândru(ă) de cine ai devenit, cu atât vei face mai mult din ceea ce te-a ajutat să te transformi, vei păstra obiceiurile care te-au ajutat să ajungi acolo.”

Adevărată schimbare comportamentală apare atunci când ai schimbat cine ești, pentru că comportamentele noastre sunt cele care ne definesc ca oameni, sunt o reflexie a identității noastre. La fel cum, poveștile interne pe care ni le spunem nouă înșine, ne ajută să ne păstrăm identitatea. Cu cât ni le-am spus mai des și pentru mai mult timp, cu atât credem că „așa suntem”. In timp, nici nu mai facem un efort să schimbăm ceva pentru că există o presiune internă pentru a ne păstra imaginea de sine și comportamentul care să ne confirme credințele, pentru a evita să le (ne) contrazicem.

Cu cât mai profund este legat obiceiul/credința de identitatea ta, cu atât va fi mai greu să-l/o schimbi pentru că cea mai mare barieră pentru schimbarea pozitivă este conflictul identitar. Obiceiurile bune pot avea un sens dpdv rațional, însă dacă contravin cu identitatea noastră, ne va fi greu să le punem în acțiune pe termen lung pentru că ne stă în cale tocmai imaginea de sine. Atașamentul față de cine credem că suntem.

Progresul înseamnă dezvățare. Să devii cea mai bună variantă a ta presupune să îți rescrii credințele, să îți upgradezi și expandezi identitatea.

Toate astea ne duc la o întrebare:

dacă credințele noastre joacă un rol așa important în comportamentul nostru, de unde provin ele?

Procesul de a-ti schimba identitatea, în 2 pasi

Cum este, mai concret, creată identitatea noastra?

Identitatea noastră reiese din obiceiurile noastre. Nu suntem născuți cu credințele noastre, ni le formăm pe măsură ce experimentăm viața, noi situații. Practic, obiceiurile noastre iau forma identității noastre: dacă exersăm zilnic, „luăm forma” unui atlet, dacă ne facem patul zilnic, „luăm forma” unei persoane organizate. Cu cât repeți un comportament, cu atât vei întări acea identitate. Practic, ceea ce crezi despre identitatea ta astăzi poate fi dovedit printr-o multitudine de obiceiuri. Astfel, procesul de a fi creat obiceiuri este practic procesul de a deveni tu însăți/însuți.  Deci fiecare gest repetat este un vot pentru Cine vrei să devii, învățându-te un lucru fundamental: să ai încredere în tine. Așadar, pe măsura ce voturile se adună, povestea pe care ți-o spui tu ție începe să se schimbe.

Concluzia: este un proces simplu, cu dublu sens:

decide Cine vrei să devii și demonstrează-ți ție că poți, în fiecare zi, prin câștiguri mici.

Așadar,

           Devii cine îți dorești să devii?

In branding-ul de carieră, cine vrei să devii din punct de vedere profesional se numește Viitorul Sine Calificat. Practic, luând în considerare acest proces cu sens dublu, ceea ce vei face de astăzi înainte pentru Sinele tău personal va fi Cine vei deveni din punct de vedere profesional. Un brand personal.

ps: găsești un alt articol despre obiceiuri, bune sau rele, aici: https://www.alexandrahustiu.ro/obiceiuri/

ps2: la final de iunie te aștept, pentru un week-end întreg, la o experiență transformatoare, alături de alți 6 oameni: Drumul tău către un brand personal. 2 zile de muncă intensă cu noi la Personal Branding Accelerator, cu credințele noastre, cu cine suntem și cine vrem să devenim. Trecem prin exerciții intense de autocunoaștere și apoi căutăm un puternic diferențiator cu care să ne poziționăm în piață, facem strategia brandului nostru personal și ulterior planul de marketing personal.

Detalii, în mesaj privat sau pe contact@alexandrahustiu.ro.

Tu ce părere ai?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții

error: Conținutul acestui site se află sub protecția drepturilor de autor. In situația în care intenționezi să distribui, te rog să atribui dreptul de autor afișând vizibil link-ul de unde ai luat materialul. Link-ul trebuie să fie către articolul specific și nu către pagina de start. Nu ai dreptul de a utiliza conținutul acestui blog având la baza motive comerciale decât dupa ce ți se va permite acest lucru. Solicitările de permisiune le primesc pe contact@alexandrahustiu.ro