Importanta storytellingului in brandingul personal

Importanta storytellingului in brandingul personal

Atunci cand iti scrii povestea, ii scrii si finalul,

sunt ultimele cuvinte din booklet-ul meu ,,Brandul tau personal esti Tu,,, una din cele mai importante lectii sau importanta storytellingului in brandingul personal.

Pentru ca Personal Branding-ul, in esenta, este – si o arta si o stiinta – holistica, povestea fiecaruia dintre noi este importanta si de ce nu releventa, atat pentru cine am fost cat si pentru cine vom/am deveni(t).

Povestea ta este combustibilul tau.

        Lisa Nichols

 

Pe masura ce am evoluat și am intrat în era Human to Human, majoritatea marketerilor și-au dezvoltat o abilitate nouă: aceea de a spune povești, rolul acestora fiind de a ne ajuta să ne conectăm la valorile brandului (personal) pe care aceștia îl promovează. În aceeași direcție, de fiecare dată când spui o poveste, îți vei ajuta targetul sau audiența să se conecteze la valorile brandului tău personal.

Tot poveștile sunt cele care transmit emoții și îi ajută pe aceștia să își contureze o idee asupra părții emoționale a brandului, tocmai pentru a-i ajuta să ia decizia de cumpărare mai ușor, pentru că brandul în sine are rolul de a traduce mesaje complexe și de a le transforma în emoții.

Storytelling-ul sau abilitatea de a spune povești este nativă și este dezvoltată în măsura în care ție ți s-au spus cât mai multe povești când erai copil. Tot storytelling-ul este și cea mai veche formă de comunicare umană de transmitere a unor valori, a unor mituri sau legende, cu scopul de a ajuta la conexiunea între oameni, dar și la speranță.

Esența povestirii este însă de a-i ajuta pe cei care te “ascultă”/ urmăresc (targetul/audiența ta) să se conecteze la “de ce”-ul lor: să descopere cine sunt, ce vor ei să împlinească, dar mai ales de ce, prin puterea exemplului: cine ești tu și pentru ce militezi (în situația în care ai o misiune personală pe care ți-ai asumat-o).

Mai mult, doar o poveste autentică va fi cea care va reuși să se conecteze la “de ce”-ul audienței, căci autenticitatea, unicitatea și darul tău nativ vor fi ingredientele principale care vor crea această poveste unică: povestea ta.

Cu ajutorul storytelling-ului, propunerea ta unică de valoare (UVP – Unique Value Proposition-ul) se va transforma în propunerea ta unică de “servire”28 (USP- Unique Serving Proposition), acesta fiind și rolul poveștii: oamenii se vor contecta la povestea ta și la speranța pe care le-o transmiți empatizând, primind oportunitatea de a te vedea ca om și apoi ca profesionist, devenind astfel, pentru ei, un exemplu de reușită și ulterior un ghid către succesul lor, către a se afirma.

Ba mai mult, odată devenind un exemplu, oameni îți vor da înapoi loialitate.

Oamenii te vor urma  pentru povestea ta,  dar te vor respecta pentru inteligența ta.

Lisa Nichols

Emoțiile sunt un alt ingredient relevant pentru importanta storytellingului in brandingul personal, acestea fiind necesare pentru a-i ajuta să trăiască o experință atunci când iau contactul cu povestea, să simtă că sunt acolo, în timp și spațiu, în decor. Ca atare, e foarte important să desenezi o lume vie atunci când îți spui povestea, să descrii locul și timpul, mediul, oamenii pentru că, de fapt, povestea nu se spune ci “se arată”. Se vizualizează. Creierul uman înmagazinează informații cu ajutorul vizualizării. Ca atare povestea “se arată”.

Cum să faci ca povestea ta să fie credibilă? Autentică?
În primul rând ar trebui să fii foarte specific(ă): folosește data și locul unde a început povestea. De altfel, caută să “desenezi” o lume cât mai vie despre locul în care are loc povestea, așa cum arăta ea la momentul când a început. Odată cu acest “desen”, creează o experiență, transmite o emoție.
E foarte important ca în acest proces să te gândești la tine ca la un speaker care povestește în fața unei audiențe mari, rolul tău fiind să duci audiența într-o lume vie, dintr-o anumită perioadă în timp, s-o ții acolo unde să simtă cât mai multe emoții, pozitive și negative, iar apoi s-o aduci înapoi în realitatea de zi cu zi, unde oamenii vor începe să își dorească și ei să se afirme, să aibă o voce.

Un exemplu foarte bun despre cum poate fi creată o poveste este chiar prologul din carte și epilogul de la sfârșitul booklet-ului.

Pace si Iubire,

Alexandra

Pachet cărți ,,Brandul tău personal ești Tu,,

Tu ce părere ai?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții

TRANSLATE »
error: Conținutul acestui site se află sub protecția drepturilor de autor. In situația în care intenționezi să distribui, te rog să atribui dreptul de autor afișând vizibil link-ul de unde ai luat materialul. Link-ul trebuie să fie către articolul specific și nu către pagina de start. Nu ai dreptul de a utiliza conținutul acestui blog având la baza motive comerciale decât dupa ce ți se va permite acest lucru. Solicitările de permisiune le primesc pe contact@alexandrahustiu.ro