Impactul Personal Branding-ului in cariera profesionala

Impactul Personal Branding-ului in cariera profesionala

In 2015, cand am inceput sa citesc despre Personal Branding a fost si momentul in care am inteles impactul Personal Branding-ului in cariera profesionala, si asta dupa o experienta dura, care a venit cu o lectie grae de viata dar si cu o crestere/dezvoltare personala fabuloasa: am fost data afara pe motiv ca nu sunt suficient de buna, si ast ain conditiile in care KPI-urile ziceau altceva.

Au urmat ani in care an invatat, crescut si inteles ca esti de neinlocuit doar atunci cand nu te pretuiesti pe tine, cand nu iti stii valoarea si cel mai important nu le comunici celorlalti valoarea ta – ca om, ca profesionist.

Drept pentru care astazi am sa punctez cateva idei pentru care te voi face sa te gandesti la impactul Personal Branding-ului in cariera profesionala

,,Nu voi fi un om comun pentru ca am dreptul sa fiu un om extraordinar,,

Asta e mantra mea, mantra mea de crestere – pentru ca da, de ce sa fiu inca un om in multime cand pot fi un om diferit, unic, asa cum ne-a lasat Dumnezeu pe fiecare dinter noi?

De ce sa nu-mi descopar unicitatea, care va fi cel mai mare diferentiator al meu, si autenticitatea ca sa pot face diferenta?

Pentru ca  da, un proces de Personal Branding facut corect te pune fata n fata cu cine esti tu cu adevarat si-ti reveleaza cel mai frumos aspect al tau: unicitatea ta. La fel, te pune in situatia in care sa iti descoperi autenticitatea, sinele Real, cel de dincolo de Ego, de masti, si te formeaza intr-o maniera blinda sa iti faci relatii mult mai usor cu cei din jurul tau caci nu mai stai in survival mode, acum construiesti. Usor, cu calm, caramida cu caramida, inveti sa construiesti.

SelfAwereness

Cand am creat Academia de Personal Branding asta am avut in minte in mod principal- procesul de autocunoastere, de conexiune su tine, cu sufletul tau, cu Sinele tau Real dar si cu o alta persoana care sa iti faciliteze progresul, atingerea potentialului maxim.

Daca ar fi sa ma gandesc la cel mai mare castig dupa cele 12 luni de lucru cu metoda Personal Branding Transformational, ar fi aceasta – minunata descoperire a cine suntem cu adevarat, a valorilor noastre de viata cdupa care ne ghidam, a credintelor invatate, a abilitatilor personale si a pasiunilor pe care le avem, trasaturile de personalitate si de ce nu, stilul de invatre care ne caracterizeaza si care ne va usura calatoria.

Valori, Viziune, Misiune

Ca toate barndurile, si brandul personal va avea valori clare, o viziune de vazut si o misiune de indeplinit – ele sunt esenta strategiei de marketing personal, dar si a planului de marketing. Fara ele nu putem masura impactul Personal Branding-ului in cariera profesionala.

Diferentiator

Cel mai mare diferentiator este unicitatea noastra. Chiar daca unii ne pot copia sau se pot inspira de la noi, esenta noastra ca fiinta nu poate fi furata. Discrepanta intre realitate si imaginea din online, chiar daca este subconstient perceputa, tot va inspira neincredere. Suntem fiinte care functionam foarte mult pe baza subconstientului si chiar cred ca autenticitatea si unicitatea sunt cei mai puternici diferentiatori. Si pe ei, ,,amandoi,,, ii putem descoperi intr-un proces de autocunoastere dedicat, unde (ne) vom descoperi si puterea personala, si valoarea de sine si cel mai important,. vom invata sa o comunicam celorlalti, sa o impartasim.

Pozitionarea

Pozitionarea urmeaza diferentierii:

Pentru cine faci ceea ce faci?

bradnul tau personal, personificat de tine, serveste cui si cu ce scop/rol? Ce vrei sa obtii?

Propunerea ta unica de valoare

Nu ne putem gandi la un brand fara a fi stabilit diferentierea, pozitionarea dar mai ales – propunerea unica de valoare. Ce oferi tu diferit si unic pe piata? Ce misiune ai si ce viziune vrei sa implinesti? toate se leaga intre ele.

Strategie de brand personal

Acum ca ai toate aceste aspecte adunate, clarificate, cui le comunicam si unde? cum facem sa ajunga la oamenii pe care ii vei servi? Ce tactici si strategii sunt necesare ca tu sa fii (re)cunoscut(a) ptr cine esti ca om si ceea ce faci?

Storytelling

Cum le spui celorlalti povestea ta ca aceasta sa fie credibila? Autentica, ca si tine? te-ai gandit vreodata sa iti scrii povestea? Sa te vezi detasat(a), ca un erou/eroina intr-un basm? Un basm pe care, dintr-o data ai pueterea sa ti-l scrii singur(a)?

Pentru ca

Atunci cand iti scrii povestea, ii scrii si finalul.

Acum, la final, iti poti imagina cu ce claritate vei trai?

Cu ce claritate vei comunica peste tot in jurul tau?

Cu ce claritate te vei prezenta?

Cu ce claritate vei actiona?

Sa nu mai spun – cu ce claritate vei fi perceputa de oameni?

Caci daca ar fi sa ne gandim la ce contribuie, la impactul Personal Branding-ului in cariera profesionala, cel mai important aspect ar fi acesta – claritatea.

De altfel, te ajută să devii:
◊ cunoscut(ă): să te (re)cunoască oamenii,
◊ înțeleas(ă): cine știe despre tine, înțelege ce faci, prin rolul profesional,
◊ valorizat(ă): cine înțelege ce faci, înțelege cum poți ajuta, prin propunerea de valoare,
◊ luat(ă) în considerare: cine te valorizează, îți înțelege poziționarea și te va considera o posibilă opțiune,
◊ aleas(ă): cine te ia în considerare, îi place de tine și te alege în locul altora, datorită identității,
◊ confirmat(ă): cine te-a ales, te confirmă de-a lungul timpului prin loialitate,
◊ de recomandat: audiența ta te recomandă altora și va spune despre tine altora

 

Pace si Iubire,

Alexandra

Tu ce părere ai?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții

TRANSLATE »
error: Conținutul acestui site se află sub protecția drepturilor de autor. In situația în care intenționezi să distribui, te rog să atribui dreptul de autor afișând vizibil link-ul de unde ai luat materialul. Link-ul trebuie să fie către articolul specific și nu către pagina de start. Nu ai dreptul de a utiliza conținutul acestui blog având la baza motive comerciale decât dupa ce ți se va permite acest lucru. Solicitările de permisiune le primesc pe contact@alexandrahustiu.ro