Personal Branding pentru antreprenori si afaceri

Personal Branding pentru antreprenori si afaceri

Nume precum Cristian Onetiu – antreprenoriat, Fratii Paval – materiale de constructie, Umbrarescu – constructii, Dan Sucu – mobilier – toate ne duc cu gandul la o categorie de piata – asa ca astazi as vrea sa vorbim despre Personal Branding pentru antreprenori si afaceri.

Sa fie atat de simplu?

Da. In aparenta, da.

In esenta oamenii acestia au ceva in comun – s-au specializat pe un singur domeniu si au ramas pe el ani intregi, chiar daca uneori au esuat. Perseverenta, cel mai probabil, i-a determinat sa continue.

Diferenta intre ei si un specialist intr-un domeniu, freelancer sau liber profesionist, este ca primii au oameni in subordine si de cele mai multe ori conduc o categorie de piata, sunt lideri in categoria lor de piata iar asta, de cele mai multe ori ii face sa devina un brand personal.

Eu insa sunt de parere ca fiecare are rolul lui in ecosistem, ne trebuie lideri dar ne trebuie si locul 2, 3, 4 – alfel ar fi monopol si am pierde toti. Ca atare, si ceilalti dintr-o categorie de piata ar putea sa se branduiasca, de cele mai multe ori nisandu-se, gasind astfel un puternic diferentiator fata de liderul de piata. de exemplu – daca Onetiu este eduprenor pe antreprenoriat, ar putea fi un alt eduprenor pe educatia freelancerilor, daca Dan Sucu e pe mobilier, ar putea cineva lua locul din piata pe mobilier de gradina/birouri, si tot asa.

Drept urmare, pentru a deveni un brand personal este important sa fii  (re)cunoscut intr-o categorie de piata.

Apoi, e importanta si valoarea pe care o aduci respectivei categorii de piata, si nu numai – cati oameni ai angajati, cat stau in companie, ce facilitati primesc – toti acestia fiind factori care te definesc ca antreprenor, mai ales in vremurile noastre in care un business nu mai inseamna doar profit ci sustenabilitate, misiune in societate. Si cand spun asta, ma refer la nenumaratele campanii de responsabilitate sociala care au aparut de cativa ani incoace. Asadar, iesim din era in care un business inseamna doar bani si intram in era in care valoarea unui business va fi calculata in impactul pe care il are in societate, in ansamblul ei.

Ca atare, cand ma gandesc la Personal Branding pentru antreprenori si afaceri ma gandesc la

impactul pe care il are business-ul respectiv in societate.

Un alt aspect pe care as vrea sa il punctez ar fi persoana, per se, a purtatorului brandului personal – tuturor ne  plac povestile de succes. Calatoria eroului. Si fiecare dintre noi, trecem, in procesul nostru de maturizare prin aceasta calatorie de la A avea la A deveni. Pentru ca, desi dinafara pare despre bani – cum poate multi dintre ei ar putea sa recunoasca, ca au pornit-o pe drumul antreprenoriatului ca sa si depaseasca conditia financiara, antreprenoriatul este, de fapt, un stil de viata. Desi pare ca este despre bani, este despre a deveni un alt om – cu alte skilluri si cel mai important, un om care joaca dupa alte reguli,  in alt joc. Drept pentru care, cand spun Personal Branding pentru antreprenori si afaceri din perspectiva aceasta, ma gandesc la

Cine esti dispus sa devii ca sa fii antreprenor.

Apropo de asta, mi-a placut un interviu al lui Dan Sucu – si nu intamplator l-am ales pe el – in care a fost intrebat ce mostenirea vrea sa lase copiilor lui, iar el a raspuns: un nume de incredere. M-a luat cu fiori pentru ca am realizat ca cel putin el a inteles esenta Personal Branding-ului si, in general, esenta in afaceri- sa devii un om de incredere, un om pe care ceilalti se pot baza. Caci da, ca si la freelanceri/liber profesionisti e important sa devii un om de incredere, nu doar sa ai skill-urile necesare jobului.

de altfel, ca antreprenor esti purtatorul (si curatorul) a doua  branduri – brandul tau personal si brandul tau de companie. Am o teorie vizavi de asta, dar vreau sa cred, din proprie experienta cel putin – vorbesc acum – ca orice business este extensia personalitatii unui om in piata, drept pentru care, cumva, aceste 2 branduri se aseamana in misiune, valori si viziune. Ca esenta, cel putin. Sau asa ar trebui. Deci un alt atribut ar fi

Claritatea misiunii, viziunii si a valorilor.

Acestea fiind spuse, iti urez succes in demersurile tale,

(si daca prezinta interes pentru tine ma gasesti pe www. AcademiaDePersonalBranding.ro)

Pace si Iubire,

Alexandra

Tu ce părere ai?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții

TRANSLATE »
error: Conținutul acestui site se află sub protecția drepturilor de autor. In situația în care intenționezi să distribui, te rog să atribui dreptul de autor afișând vizibil link-ul de unde ai luat materialul. Link-ul trebuie să fie către articolul specific și nu către pagina de start. Nu ai dreptul de a utiliza conținutul acestui blog având la baza motive comerciale decât dupa ce ți se va permite acest lucru. Solicitările de permisiune le primesc pe contact@alexandrahustiu.ro