Scopul branding-ului: impactul profund

Scopul branding-ului: impactul profund

M-am gandit sa vin in intampinarea ta cu cateva articole care sa te lamureasca cam despre ce e vorba in carte, desi cursivitatea ideilor si a informatiei pe care o vei gasi in carte nu o vei regasi in aceste articole pentru ca o sa dezvolt ideile mele putin diferit. Mesajul este insa, acelasi. Astazi, o sa trecem prin scopul branding-ului, desi subiectul e atins putin mai departe de inceputul cartii.

Daca tot am mentionat inceputul cartii, acesta prezinta, printre altele, si un prolog:  am considerat important sa te introduc putin in povestea mea si implicit in lumea mea pentru a-ti explica parcursul unui om care a ales acest drum in speranta ca poate, odata ce ai cumparat cartea esti deja interesat(a) de zona de personal branding si implicit de cea de zona de dezvoltare personala, si experienta mea poate fi inspiratie pentru tine.

Revenind la subiectul articolului, hai sa vorbim despre scopul branding-ului. Si despre branding.  Cred ca cea mai frumoasa poveste a branding-ului in general am citit-o la Wally Ollins si am si scris despre asta, aici: https://www.alexandrahustiu.ro/manual-de-branding-wally-ollins-rezumat/.  In continuare imi sustin opinia conform careia, daca esti sau vrei sa fii om de marketing, n-ar trebui sa iti lipseasca din biblioteca Manualul de branding, desi tind sa cred ca va avea sens doar pentru cei care au trecut printr-un proces del genere pentru ca e o carte care detaliaza aspecte de care te lovesti doar in timpul unui proces de branding, aspecte altmiteri nefamiliare. Chiar si asa, o data citita, iti raman niste informatii vitale „in sistem”. Aud opinii cum ca, datorita tehnologiei si a Internetului, nu mai merita sa cumperi carti, insa cred ca acestor oameni le lipseste o informatie vitala: intr-o carte, mai ales in cele de specialitate, si nu vorbesc doar de cele din zona mea de expertiza, autorul pune toate cunostintele pe care le are si/sau le-a adunat in ani de experienta si le da un sens pentru cititor. Tu practic, mergand pe premiza ca creierul uman este ca un computer care functioneaza pe baza unui soft, downloadezi toata informatia pe care o are autorul, citind respectiva carte care insumeaza ani de experienta, in cateva ore. Acesta e marele avantaj al unei carti.  Ca atare, eu sper ca ceea ce vor sa spuna de fapt e ca oamenii inca mai cumpara carti, dar nu neaparat in format fizic.

Ba mai mult, citeam zilele trecute in Superficialii. Efectele internetului asupra creierului uman – Nicholas Carr despre cum a evoluat creierul uman odata cu aparitia alfabetului –  intai a cuneiformelor la sumerieni, a hieroglifelor la egipteni si a alfabetului grecesc catre final – acesta a schimbat efectiv functiile creierului prin citirea si intelegerea / memorarea caracterelor. Citirea acestor caractere, in prima faza cu voce tare (caci tarziu dupa aparitia tablitelor de ceara cititul in gand a devenit obisnuinta, pina atunci  doar cei privilegiati, care stiau „carte”, citeau cu voce tare unui auditoriu), si apoi in intimitatea care vine odata cu cititul in gand, au ajutat creierul sa evolueze, dezvoltand si mai mult emisfera stanga a acestuia. Pentru noi, si indraznesc sa vorbesc si in numele celor ca mine care adora sa se scufunde in intimitatea  lumii celui care scrie, e aproape un ritual (indraznesc sa l asociez cu uitatul la fotbal pentru un microbist, poate asa face sens 😀 ). Intimitatea aceasta e  un alt beneficiu al cititului. Si tine de autor cat de mult reuseste sa te atraga in lumea lui ca sa te determine, de multe ori, sa te influenteze pozitiv (apropo de prologul meu pentru care am primit multe „laude”). Iti recomand cartea, Nicholas Carr a scris si despre revolutia pe care a creat-o tiparnita care a adus cartile in mainile noastre la nivel global si a revolutionat, odata cu ea,  si sistemul de educatie, dar si despre cum, in zilele noastre, Internetul (ca si medium -a se citi canal, insa asa e tradus- de propagare a tuturor formelor de comunicare: video, audio, text etc ) schimba, inca odata, intregul creier uman. Inca o citesc, de abia astept sa vad ce povesteste despre asta, mai ales ca eu una, trebuie sa recunosc, imi petrec destul de putin timp online pentru ca am sesizat ca devin reactiva. Si pentru ca imi place si vreau sa fiu creativa evit sa stau pe net / retelele sociale.

Acum, ca tot veni vorba de Internet si de lumea asta noua (nu foarte), virtuala | realitatea virtuala, tind sa cred ca mare parte din procesul de branding s-a mutat pe online si restul proceselor de branding descrise de Wally Ollins au devenit secundare si mult mai putin relevante pe masura ce ne petrecem din ce in ce mai mult timp online. Ca atare, interactiunea cu brandul in online devine esentiala.

Dar scopul branding-ului ramane acelasi. Si cred ca acesta este sa creeze un impact profund.

Cam aceeasi regula se aplica si in Personal Branding, cu mentiunea ca scopul tau e sa atragi oamenii catre tine, nu sa iti impingi „brandul personal” in piata. Odata creat un impact profund, brandul personal creat cu ajutorul branding-ului isi face singur „treaba” . Devine efectul, iar tu, ca si identitate, esti cauza 🙂
Toate cele bune.
ps: Daca vrei sa mai citesti articole scrise de mine, cu mentiunea ca nu „provoc dependenta” si scriu doar cand simt sau cred ca am ceva relevant de spus, aboneaza-te la notificari.

Tu ce părere ai?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții