Asa de tare ma bucur când dau de carti dintr-astea care-mi clarifica niste experiente personale. Si la fel de mult ma bucur când înțeleg cât de norocoasa am fost pentru ca avut acces la doua procese de rebranding, care, zic, eu, îti dau cea mai mare satisfactie ca om de marketing. E drept ca la primul proces mai mult am învatat si executat, ramânând astfel, pentru mine, un reper major în arta rebrandig-ului la nivel înalt. Corporatist. So, multumesc Domnule Țiriac 🙂 . Dau o cafea 🙂 .
Cu toate astea, Autoboca ramâne copilul meu preferat (pe care doar l-am botezat, logo-ul a fost facut la Londra). Copilul meu preferat, dupa fiu-miu 🙂 .
Cam cum arata un proces de rebranding, scrie Wally Olins. Atât la interior, cât si la exterior, înafara companiei. Cui i se adresează, care sunt etapele, dar mai ales cum ar trebui sa arate rezultatul. Iar partea în care vorbeste despre curaj e din cale afara favorita mea. Pentru ca tocmai curajul e cel care-i diferentiaza pe oamenii de marketing. Si cand spun curaj ma refer la creatie.
Si cum sunt de parere ca informatia din unele carti trebuie împartasita, iar viziunea unor experti/ specialisti, etc. de marketing/comunicare/branding asupra anumitor aspecte care pot influențt mediul de comunicare, si de ce nu si pe cel de marketing si business, trebuie raspândita (chiar daca, pe alocuri, aceasta devine putin academica), iata înca un rezumat de carte: Manual de branding.
Despre Wallace “Wally” Olins (19 decembrie 1930 – 14 aprilie 2014) iti pot spune ca a fost unul din cei mai respectati si experimentati profesionisti în domeniul identitatii corporatiste si branding. El a fondat Wolff Ollins si Saffron Brand Consultants, fiind si presedinte. Olins a sfatuit multe dintre cele mai importante organizatii mondiale de identitate, branding, comunicare si alte aspecte conexe, cum ar fi 3i, Akzo Nobel, Repsol, Q8, BT, Renault, Volkswagen, Tata si Lloyd’s din Londra. A actionat în calitate de consilier atât pentru McKinsey, cât si pentru Bain. A pionierat conceptul de natiune ca marca si a lucrat la proiecte de branding pentru mai multe orase si tari, inclusiv Londra, Mauritius, Irlanda de Nord, Polonia, Portugalia și Lituania.
Deși am punctat eu ideile principale, va recomand sa o cumparati. Sunt atât de multe exemple punctuale, încât e una din cartile care nu trebuie sa-ti lipseasca din biblioteca daca esti om de marketing.
O poti cumpara de aici sau de aici.
Rezumatul acesta e doar asa, informativ, dar poate fi revelator.
Toate cele bune.
Download