Acum, ca scriu randurile acestea, ma gandesc ca sintagma ,,personal branding autentic pentru profesionisti,, este nepotrivita pentru ca Personal Branding-ul, prin definitia sa presupune autenticitate, insa mi s-a parut de bun augur sa il specific tocmai pentru asta, pentru a contura si a pronunta acest aspect al autenticitatii.
In articolul de astazi as vrea sa vorbim despre autenticitate abordand-o prin prisma caracteristicilor unui brand personal de succes, chiar daca am scris despre asta si in carte.
-relevanta,
-diferentierea, si ultimul dar nu cel din urma,
-autenticitatea.
Eu personal, cand ma gandesc la releventa unui brand ma gandesc intai la o industrie si la relevanta ta, ca brand personal in acea industrie.
Iar relevanta, parerea mea, e ca o castigi atunci cand faci lucrurile diferit, sau cu un touch personal.
Asa ajungem la diferentiere, cumva, si chiar si la autenticitate pentru ca un touch personal apare din autenticitate, din Sinele tau. Iar diferentierea brandului se construieste tot pe baza autenticitatii, caci autenticitatea vine la pachet cu unicitatea – nu suntem toti la fel, fiecare are felul lui de a fi, fiecare creaza cu amprenta lui personala.
Deci nu putem vorbi despre personal branding autentic pentru profesionisti fara aceste 3 atribute care se completeaza unul pe celalalt, care sunt profund legate. Si nu doar teoretic.
Autenticitatea este despre a fi tu insati/insuti, despre a trai viata asa cum vrei tu, nefiind nevoit(a) sa fii condusa catre alte Cai de catre ceilalti, avand astfel coerenta interna intre Cine esti si Ceea ce faci.
Autenticitatea este asociata cu sinceritatea fata de tine si fata de cei din jur, brandul tau personal devenind o reflexie sincera a valorilor si a credintelor tale personale, a personalitatii tale. Odata asumata, te poate ajuta sa te diferentiezi fata de ceilalti, prin coerenta si liniaritatea cu care iti transmiti mesajul, prin Unitatea cu care iti traiesti viata.
Diferentierea incepe procesul de pozitionare:
Cum faci oamenii sa se gandeasca la tine, ce ai diferit fata de restul competitorilor din piata?
Asadar, daca vorbim de personal branding autentic pentru profesionisti e musai sa gasim o maniera pentru:
- a ne cunoaste foarte bine, a ne defini brandul personal.
- a ne diferentia,
- a deveni relevanti intr-o industrie prin specializare.
Cu speranta ca am clarificat acest aspect,
iti urez Pace si Iubire,
Alexandra