Carti de Personal Branding

Carti de Personal Branding

Exista nenumarate carti de Personal Branding, si fiecare dintre ele are farmecul ei. Mai toate sunt în engleza, foarte putine sunt traduse la noi, iar cele traduse nu sunt în stoc.

Pentru ca m-am întâlnit destul de des cu Peter Montoya în cursurile pe care le-am facut, am cautat carțile lui ai am gasit si The Brand Called You. E o carte pe gustul meu, foarte structurata și la subiect, care vine cu soluțti concrete pentru tine, ca si brand personal.

Am scos câteva idei simple, de început, ca sa aprofundam puțin ideea asta de Branding Personal. Nu e nimic nou, sunt detalii pe care le-am mai spus, numai ca am facut-o în alta forma 🙂

Ce este Personal Branding-ul si la ce foloseste?

  1. Ce este Personal Branding-ul?

Conform acestei carti de Personal Branding,  un brand personal este echivalentul a ceea ce esti tu (1), îmbunatatit si exprimat folosind metode de comunicare gândite strategic în asa maniera incât sa transmita informatii utile în piata: cine esti ca persoana șs care este specializarea ta.

Brandul tau personal este imaginea mentala pe care prospectii o obtin când se gândesc la tine.

Ea reprezintă valorile si  personalitatea ta.

De altfel, un brand personal este o promisiune(2). Ea le spune prospectilor la ce se pot astepta atunci când lucreaza cu tine. Este un legamânt implicit între un furnizor de servicii si un client care îl face pe client sa primeasca informatia cum ca „de fiecare data când ma vad cu aceasta persoana, voi primi o anumita calitate a serviciului prestat, si o atentie aparte „.

Un brand personal creaza așteptari în mintea celorlalti, asteptari asupra a ceea  ce vor primi când vor lucra cu tine.  Ca atare e foarte important sa te asiguri ca comunici corect ceea ce esti si ceea ce faci. 

Și nu în ultimul rând, un brand personal este acea relatie care influenaeaza atât prospectii cât si clientii tai (3). Atributele brandului tau personal vor determina câta influenta ai.

 

 

 

 

 

  1. La ce foloseste Personal Branding-ul?

” Procesele perceptiei sunt inaccesibile, numai produsele sunt constiente si, desigur, produsele sunt necesare. În branding-ul personal totul este despre perceptie – cum te percep alte persoane”. 

Plecând de la aceasta premiza, personal branding-ul ajuta în:

  1. A-i face pe oameni sa vada că esti diferit. Aici intervine specializarea – transmiterea perceptiei ca sunteți un specialist(a) într-o zona de expertiza
  2. A ajuta oamenii sa te vada ca fiind „ca ei”. Vrem cu totii sa lucram cu oameni care ne plac, oameni care „ne primesc”, pe care noi îi simțim ca împartasind aceleasi valori si care sunt reale si autentice. Brandul tau trebuie sa ajute oamenii sa se raporteze la tine la nivel personal.
  3. A fi cautat(a), nu sa investesti tu în promovare.

Adevaruri în Personal Branding

  1. Branding-ul are nevoie de timp. Branding-ul înseamna încredere, iar încrederea cere timp. Oprah Winfrey este un exemplu perfect de crestere a brandului în timp cu expunere, sinceritate si realizare – ea a ajutat foarte multe femei pâna sa ajunga atât de cunoscuta.
  2. Campaniile de branding durează  de la sase luni pâna la un an pentru a se putea masura rezultate.
  3. Brandurile Personale cresc organic. Cele mai bune marci personale se dezvolta la nivel local, în comunitate, bazate pe relatii si pe persoana, în spatele brandului persoana ramânând consecventa în actiuni si în mesaj.
  4. Brandurile nu sunt rationale. Oamenii nu vor lucra cu tine pentru ca ai facut nu stiu ce studii, ci pentru ca asa “simt ca e corect”. Trebuie sa ții cont de natura irationala a procesului de luare a deciziilor atunci când construiesti brandul personal.
  5. Personal Branding-ul  solicită un angajament absolut. Cele mai mari branduri personale sunt construite prin persistenta si repetitie.
  6. Nu exista un glont magic,  ci doar o multime de munca si multe decizii inteligente de luat.
  7. Brandingul are întotdeauna un efect. Si poate funcționa pentru tine sau împotriva ta. Secretul e sa o faci bine. si aici intervine întotdeauna un specialist în Personal Branding.

Tu ce alegi?

Acest articol poate fi gasit și pe blogul agentiei Brand&Build.

Tu ce părere ai?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții