Cele 8 legi ale Personal Branding-ului

Cele 8 legi ale Personal Branding-ului

Peter Montoya, o autoritate în domeniul Marketing-ului și al Branding-ului, a propus 8 Legi ale Personal Branding-ului în cartea sa „The Personal Branding Phenomenon”.

Mi s-au părut foarte utile, așadar iată care sunt cele 8 Legi ale Personal Branding-ului, în perspectiva lui:

                  1. Specializarea

Prima lege, Specializarea, vorbește despre cum un brand personal se construiește în jurul unei arii de specializare, fiind foarte important ca un brand să rămână simplu, evitând diversificarea în favoarea devenirii unui profesionist mai bun în aria deja aleasă.

Te poți specializa în mai multe feluri:

-(1) prin dezvoltarea unor abilități cum ar fi viziunea strategică, înțelegerea unor principii, comunicarea complexității;

-(2) prin comportament, dezvoltându-ți abilitățile de conducere, energia pasională sau capacitatea de a asculta;

-(3) prin stilul de viață: poți alege să trăiesti pe o barcă sau să îți petreci mare parte din viață călătorind cu motocicleta;

-(4) prin misiune – asumându-ți și asistând la dezvoltarea oamenilor care-și vor depăși așteptările proprii;

-(5) prin produs – futuristul care creează locuri uimitoare de lucru;

-(6) prin profesie – nișă într-o nișă – un coach de leadership care este și psihoterapeut;

-(7) prin serviciu – „consultant” care lucrează ca director non-executiv sau interimar.

                  2.Leadership

A doua lege vorbește despre Leadership sau capacitatea de a conduce pe alții către o cale clară, bine definită, și de ce nu,  capacitatea de a-i influența pe alții în bine, ambele oferind o autoritate care aduce și popularitae prin capacitatea de a excela. Chiar și așa,

                 3. Personalitatea

A treia lege scoate în evidență Personalitatea sau capacitatea fiecăruia de a fi Autentic, Real, Uman. În acest context, Peter definește patru caracteristici în a fi uman:

– a fi conectat la,

– a fi fals,

– a fi pozitiv și

– a fi autentic.

                 4. Diferențierea

Diferențierea, care se va traduce la final într-un USP (unique selling proposition) are scopul de a crea o impresie puternică, dar și de a exprima unele aspecte din aria de specializare într-un mod în care ceilalți nu o fac, de a veni cu ceva diferit și memorabil.

                  5. Vizibilitatea

A 5 a lege, Vizibilitatea: brandurile personale trebuie să fie văzute într-un mod consecvent și repetat. Înainte de a deveni un brand personal, vizibilitatea este mai importantă decât abilitățile pe care le ai, așadar presupune multă muncă de promovare, dar și ceva noroc în a folosi toate resursele și oportunitățile pe care le ai.

                  6. Unitatea

Unitatea, a 6 a lege: în timp ce autenticitatea înseamnă a-ți trăi viața așa cum vrei tu, nefiind nevoit să fii condus către alte căi de către alții, unitatea vizează conducerea vieții private în acord cu personalitatea publică. Ca și exemplu, nu poți fi un leader foarte dur la muncă, dar să proiectezi că ești un părinte cald și iubitor în sânul familiei – unul sau altul nu este autentic și cele două nu sunt în unitate.

                  7. Persistența

A 7 a lege, Persistența: nu există o cale scurtă în a crea un brand personal. Deși multe par că apar peste noapte, ele sunt de fapt rezultatul multor ani de muncă, reziliență și încăpățânare. În acest context e bine de urmărit care sunt trendurile care nu fac bine unui brand personal.

                  8.  Bunăvoința

Ultima lege, Bunăvoința: brandul personal trebuie văzut ca un produs secundar Sinelui. Sinele  Autentic este cel mai important, și Sinele este cel care oferă din bunăvoință celor care îl urmează.

Așa cum am spus și în alte postări sau articole de ale mele, Personal Branding-ul este mai puțin despre self positioning și mai mult despre a crea încredere  în competența și abilitatea de a te mișca în domeniul tău de expertiză.

Dar și despre Leadership.

Personal Branding-ul nu trebuie să se refere la auto-promovare sau la înfrumusețarea ego-ului tău, nu este vorba despre falsificare sau despre a fi neautentic; nu este nici manipulativ și nu este / vine cu nimic nou.

Acest articol poate fi citit și pe blogul Brand&Build.

 

Tu ce părere ai?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții