Brandul tau personal esti TU: cartea

Brandul tau personal esti TU: cartea

Brandul tau personal esti TU

Nu stiu daca ai sesizat, dar in viata de adult devenim, pentru ceilalti, ceea ce facem (ca si meserie). Mai concret, ne prezentam spunandu-ne numele si apoi, intr-un context cerut sau creat, meseria. Judecam oamenii prin ceea ce fac, sau ne punem in situatia in care vrem sa fim etichetati ca atare:  “Salut. Sunt X-ulescu… Da, am trecut si eu prin asta. Am business-ul X”.  Sau discutie intre proaspete mamici: ” Buna, eu sunt Ileana. …Da, stiu situatia, sunt medic “. Cumva, mai devreme sau mai tarziu, intr-o discutie, ajungem sa ne prezentam si sa ne definim prin ceea ce facem. E drept ca in Romania, in unele cazuri, meseria pe care o avem nu e doar un job, ci si o titulatura transformata in rang de multe ori – a se sesiza cu cata superioritate se prezinta un avocat sau un doctor (sa-mi fie cu iertare fata de cei care au ramas umani si inteleg niste aspecte pe care le voi prezenta mai tarziu). Si asa ajungem la subiectul nostru: ce nu intelegem noi, romanii, este ca ceea ce facem ar trebui sa facem si in beneficiul celorlalti.  Din pacate, unii devin doctori pentru ca “asa a vrut cerut/ mama”; avocati, pentru ca “tata e avocat si e musai sa pastrez traditia si sa duc numele familiei mai departe”, etc. Din tot acest scenariu, lipseste Autenticitatea (sa faci ce faci in acord cu Sinele tau, sa traiesti in acord cu tine insuti/insati), si cred eu, de multe ori si responsabilitatea, pentru ca acesti oameni nu fac ceea ce fac din suflet, ci din obligatie/supravietuire. Nu sunt acolo sa ajute cu adevarat, sa serveasca, ci este o obligatie conjuncturala. Si atunci, este deservit doar interesul propiu, nu binele comun.

 

Citeam pe nu stiu ce site (promit ca atunci cand imi aduc aminte ce site pun link aici ), ca Oprah Winfrey, una din cele mai bogate femei afro-americane din lume, spunea, invitata fiind la nu stiu ce Universitate din State, ca ” Secretul succesului e sa-i servesti pe ceilalti‘. Definit ca si leadership, acest mindset ar trebui sa fie generat atat din responsabilitate, cat si din dragoste, pasiune pentru ceea ce faci, caci la final, daca nu sunt indeplinite aceste “conditii”,  acest job va deveni o corvoada. Exista “riscul” sa devii cel/cea mai bun(a) in ceea ce faci ca sa demonstrezi cuiva ca esti bun(a) (in speta mamei tale), dar expertiza ta sa nu ajute realmente pe nimeni pentru ca scopul tau exact acesta e: “sa-i demonstrezi mamei tale ca poti sau sa-i faci pe plac”, nu sa iti ajuti cu adevarat pacientii. Scopul efectiv nu este acesta. Sau sa iti exerciti meseria din obligatie, cu plictiseala, si de ce nu, chiar ura: Pentru ca asa a spus /a vrut tata.

Secretul succesului este sa-i servesti pe ceilalti.

                                                                                 Oprah Winfrey

Am luat cazurile acestea aleator pentru a reflecta o realitate trista. Cu toate acestea, cred ca mai sunt unii care au avut bafta sa isi aleaga meseria. Sau de ce nu, s-au trezit in anii maturitatii spunand “STOP, eu nu asta vreau sa fac! Nu ma implineste ceea ce fac, nu ma reprezinta”, si incep sa munceasca la Visul lor. Nu doar ca acestia devin adulti responsabili, dar incep sa inteleaga ca ceea ce trebuie ei sa faca este sa faca ceva din suflet, ceva ce iubesc, le aduce implinire sufleteasca, dar ajuta si pe ceilalti.  Iar daca nu esti printre norocosi,  eu personal sunt de parere ca sa incepi sa iti doresti asa ceva pentru tine este un pas important in viata ta, dar si  a celor din jurul tau.

                          Sa incepi sa iti doresti sa faci ceva care sa te implineasca, dar sa ii si ajute pe ceilalti , poate fi un pas important in viata ta, dar si a celor din jurul tau.

Cu toate acestea, nu e destul. In situatia in care un individ  incepe sa face ceva, atat pentru Sine cat si pentru ceilalti,  exista posibilitatea ca ceilalti sa nu stie ce face acel individ. Ba mai mult, atunci cand faci switch-ul din a face ceea ce faci pentru ca ai de demonstrat ceva cuiva/ pentru ca trebuie,  in a face ceva atat pentru tine cat si pentru ceilalti, devii mult mai focusat in a te prezenta lumii prin valoarea pe care o aduci celorlalti prin ceea ce faci. Prin ajutorul pe care il poti oferi realmente prin ceea ce faci sau prin expertiza ta. Munca ta nu se mai raporteaza la bani, la oportunism, la statut social, ci la “a-i ajuta pe ceilalti sa reuseasca in ceea ce isi propun”.

Cam despre asta este vorba in Personal Branding, si cam acesta este punctul meu de vedere in ( SA BATA TOBELE  🙂  ) aceasta carte, Brandul tau personal esti TU: sa invatam sa ne vedem prin ceea ce oferim lumii ca si valoare, profitand de capacitatea pe care o avem de a ne cunoaste, sau de resursele pe care le avem: carti, Internet, coaching, psihoterapie. Si de ce nu, chiar de “trendul ” numit Self Awareness/ Autocunoastere/Constientizare. Si apoi sa cautam metode de comunicare gandite  strategic pentru a comunica aceasta valoare.

Si nu numai. Diferenta intre Career Branding si Personal Branding este atat    la nivel conceptual, Career Branding fiind stiinta de a te marketiza, implicand mai multe strategii de impingere sau tragere a brandului in piata muncii (de PR, Networking, Personal Branding etc), iar Personal Branding-ul fiind o strategie de “tragere’ a brandului personal, cat si profesional, caci un brand de cariera poate fi diferit de un brand personal: unii isi construiesc o cariera toata viata, invatand, lucrand si devenind experti intr-un domeniu de expertiza, in timp ce altii pot fi antreprenori, avand o echipa in spate, care “sa-i ajute sa ii ajute pe altii” 🙂 .

In acest context, dar si in cel in care comunicam via retelele sociale, aparand identitatea in online si cea in offline si necesitatea de a le gestiona pe acestea doua, nevoia de a manageria un brand (brand management), dar si de a o face corect, a devenit oarecum vitala. 

Desi mi-am pus amprenta ca si om de marketing cu studii postuniversitare in Marketing aducand elemente din zona academica, am scris si despre Autenticitate, Self Awareness, Unicitate sau Unitate, elemente definitorii, din perspectiva mea, pentru un brand personal sanatos, coerent. Pentru ca pot vorbi despre ele tinând cont de faptul ca am trecut prin “durerosul” proces de Autocunoastere. Si stii de ce? Pentru ca imi doresc sa trec prin viata ramanand EU. Autentica. Libera. Curajoasa.

Vei gasi în carte, de altfel, si detalii despre perceptie efectiva, empatie, sau chiar imagine; Social Media în Romania lui 2018 raportata la ZeList Monitor & some Tips&Tricks 4 a better use of them în Branding Personal; dar si some Personal Brand Mistakes –  scuzati-mi englezismele, dar totusi Marketing-ul si orice stiinta derivata din el sunt aparute in State.

În esenta, cartea aceasta este pentru orice om care vrea sa învete sa-și gestioneze brandul personal si este un preambul pentru un booklet care, sper eu, cu ajutorul lui Dumnezeu, sa fie gata pina la finalul anului. Booklet sau manual de “exercitii practice”.

Despre toate acestea (aici am scris asa pe foarte scurt 🙂 ) in ceea ce numesc eu #DreamNo4 sau prima mea carte: Brandul tau personal esti TU.

 

Multumiri speciale pleaca (moment de margarina Unirea 🙂  dar ma simt atat de binecuvantata sa ii am alaturi ) catre cei mai importanti oameni din viata mea de adult, Fiul si Sotul meu:

Multumesc ca existati, ador ce devin alaturi de voi,

dar si Mamei mele, sau cel mai important Om din viata mea de copil, Omul Binecuvantare datorita careia am învatat sa fiu o Luptatoare;  catre Elena sau Omul Binecuvantare care mereu m-a pus fata în fata cu realitatea si m-a ajutat neîncetat sa ramân focusata pe Calea mea,  pe maniera în care înteleg eu succesul; catre Diana Avasalcei sau Omul Binecuvântare careia îi multumesc pentru discutiile profunde, de la suflet la suflet, care mi-au amintit de ce am ales acest drum, mi-au amintit constant de Libertatea mea; catre Radu Ciobanu, sau Omul Binecuvântare care a reusit sa ma faca sa plâng de bucurie când mi-am vazut un alt Vis de al meu materializat si bun de tipar: Prima mea carte; catre Vasilica Cârlan, sau Omul Binecuvantare alaturi de care procesul de autocunoastere a fost o binecuvantare; catre Catalina Amariutei sau Omul Binecuvantare  care imi aminteste cat de minunat este sa fii ambitioasa, onesta, muncitoare si dedicata muncii pe care o faci cu Responsabilitate; de asemenea, tot ea este Omul care va pune  (imi imaginez eu 🙂  aceasta prima carte de Personal Branding in arhiva Bibliotecii Judetene Costache Sturdza din Bacau, fiind unul din cei mai importanti ambasadori ai acestei institutii. Pentru dragoste, încredere, prietenie si dedicare, va multumesc si va doresc sa vi se întoarca înzecit.

Iar TIE iti doresc sa iti foloseasca aceasta carte cu adevarat pentru ca pentru asta a fost scrisa: vei constata ca a fost conceputa sa te ajute sa gandesti singur(a) cum arata brandul tau personal si sa intelegi cum sa te marketizezi, si ulterior sa o si faci, sa-ti faci un plan de marketing cu ajutorul booklet-ului.

ps: mai multe detalii despre carte si posibilitatea de a o comanda pe pagina dedicata: https://www.alexandrahustiu.ro/brandul-tau-personal-esti-tu/

Iar detalii despre lansarea ei, cat de curand.

ps 2: nu stiu cand au trecut ultimele 11 luni din viata mea, dar cred ca i’m having a another labor 🙂 … delayed labor de data asta 🙂

ps 3: si pentru ca mi-era drag de mine cand semnam cu sufletul, o fac si astazi. Cu sufletul super mega implinit  :),

#AWomanOnAMission.

 

 

Tu ce părere ai?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții

TRANSLATE »
error: Conținutul acestui site se află sub protecția drepturilor de autor. In situația în care intenționezi să distribui, te rog să atribui dreptul de autor afișând vizibil link-ul de unde ai luat materialul. Link-ul trebuie să fie către articolul specific și nu către pagina de start. Nu ai dreptul de a utiliza conținutul acestui blog având la baza motive comerciale decât dupa ce ți se va permite acest lucru. Solicitările de permisiune le primesc pe contact@alexandrahustiu.ro