America, ținutul oamenilor liberi și al celebrităților cunoscute la nivel global. Cum reușesc americanii să fie atât de populari și ușor de recunoscut, indiferent unde s-ar duce? Simplu: majoritatea oamenilor de succes din State au branduri personale puternice, construite cu migală de la o zi la alta.
În România, câte persoane au branduri personale ușor de recunoscut? Hmm, dacă stai să te gândești, sigur vei descoperi că numărul este limitat. De ce? Nu sunt vedete la noi? Sigur recunoști câțiva oameni de afaceri și antreprenori tineri care și-au dedicat timp promovării în mediul online. Totuși, oare este de ajuns?
Hai să căutăm câteva răspunsuri și ce fac oamenii de top pentru a se promova. Sper că ești pregătit(ă) 🙂
Arta brandingului personal: de la zero la popularitate
Arta brandingului personal este rafinată de la o lună la alta în Statele Unite ale Americii. Industria este abordată în diferite moduri. Nu vreau să te plictisesc cu un curs de istorie, ci să-ți ofer câteva repere și apoi să trecem direct la top. Cred că acesta este în interesul tău, nu-i așa?
Folosește fotografii optimizate, artistice și naturale pentru dezvoltarea și ulterior consolidarea unei imagini personale puternice și valide. Cât de natural te simți în fața camerei de fotografiat?
Încearcă să alegi un decor potrivit mesajului pe care vrei să-l transmiți. Ai un conținut pe care vrei să-l încadrezi în povestea vizuală? Foarte bine. Alege culorile brandului tău în vestimentația pe care o porți în timpul fotografiei. Încearcă și poze spontane pentru surprinderea personalității tale autentice.
Creează conținut personalizat publicului tău. Stai puțin. Știi care este publicul tău? Da! Marketingul nu trebuie să lipsească din abordarea ta nișată și generală. Așadar, definește-ți publicul țintă și, dacă este cu putință, îl poți extinde treptat.
Dezvoltă conexiuni emoționale și adaptează-ți mesajul constant la nevoile și dorințele publicului.
Specialiștii de branding personal din Statele Unite nu prea fac distincție între marketing integrat și branding. De altfel, obiectivul este de a înțelege publicul și de a-i oferi soluții la problemele pe care le întâmpină.
Un maestru în stabilirea de conexiuni este Donald Trump. Fie că îți place sau nu de el, adevărul este că fostul președinte al Statelor Unite ale Americii captivează mulțimile prin felul său de a fi, notorietatea de a fi autentic și amuzant în același timp. Da, Donald are un brand personal foarte puternic.
Ce spun specialiștii de branding personal din Statele Unite ale Americii despre acest domeniu în 2024?
Într-un ton general, specialiștii de branding personal din State subliniază importanța autenticității, dezvoltarea unor strategii personalizate și gestionarea optimă a prezenței în rețelele sociale pentru a dezvolta o impresie durabilă și cu impact pozitiv.
Trebuie să-ți găsești o poziționare unică, prin intermediul căreia să-ți dezvolți viziunea. Așadar, brand autentic și consistent, fără scurtături. Metoda 3-1-3 a lui Ryan Foland merită studiată pentru a dezvolta puterea de a fi uman chiar și în lumea complexă a afacerilor. Storytelling-ul nu trebuie să lipsească, mai ales atunci când dezvolți conținut în medii sociale.
Cele mai populare branduri personale din Statele Unite ale Americii reflectă o gamă largă de domenii, de la tehnologie și afaceri până la divertisment și sport. Personalități precum Elon Musk, Oprah Winfrey, LeBron James și Kim Kardashian sunt doar câteva exemple de figuri cu branduri personale extrem de influente, care folosesc platformele sociale pentru a-și extinde și mai mult impactul și a comunica direct cu publicul lor.
Care sunt cele mai populare branduri personale din Statele Unite ale Americii?
Donald Trump:
Fostul președinte al Statelor Unite ale Americii are analiști și consultanți de top, însă caracterul său și spontaneitatea îi definesc brandul personal. Cultivat cu atenție de-a lungul anilor, brandul său crește vertiginos către un nou mandat prezidențial. Poate fi controversa parte a definirii unui brand personal în mediul online? Sigur că da.
Oprah Winfrey.
Una dintre cele mai iubite personalități din America este Oprah Winfrey. Cunoscută și sub numele de Regina Media, ea este una dintre cele mai influente persoane din întreaga lume.
Ellen DeGeneres
Ellen a jucat în numeroase filme și seriale, dar în ultimul deceniu, faima a cunoscut-o ca o prezentatoare de televiziune. Promovează un stil de viață pozitiv și americanii o iubesc pentru capacitatea sa de a aduce oamenii împreună.
Beyoncé
Toată lumea o cunoaște pe Beyoncé. Ea este una dintre cele mai iubite și influente persoane din lume. Cântă, dansează, joacă în filme și produce seriale și filme. Beyoncé are o imagine pozitivă, cultivată cu deosebită atenție în toate canalele de social media și media tradițional.
LeBron James
Considerat unul dintre cei mai buni jucători de baschet din lume, LeBron James este cunoscut și sub porecla edificatoare „Regele”. Actor, activist social, producător și investitor proeminent, LeBron are un brand puternic, demn de studiat în profunzime.
Elon Musk
Cine nu a auzit de Elon Musk în 2024? Greu de zis că cineva nu-l cunoaște pe marele vizionar de la Tesla. Industriaș în adevăratul sens al cuvântului, inginer și inventator creativ, Elon stârnește interes în orice domeniu activează, chiar și în cel al inteligenței artificiale.
Toate cele bune,
Alexandra