Imi place pozitia de observator. O practic des caci imi ofera claritate. Si o viziune ampla a ceea ce se intampla, asupra dinamicii din domeniul meu de expertiza. Nu din competitivitate, ci din dorinta de a acoperi nevoile oamenilor. Si nu numai.
Din pozitia asta, vad din ce in ce mai clar cum automatizarea isi pune amprenta pe zona asta de marketing. Nu stiu cati dintre noi vad/inteleg asta. Eu personal ma intristez pentru ca, in continuare cred ca marketing-ul este despre oameni. Este despre capacitatea de a ajunge la sufletul oamenilor, din ce in ce mai mult.
Ca automatizarea nu satisface o nevoie fundamentala a oamenilor in ceea ce priveste brandurile – cea de apartenenta. De conexiune umana. De impartasire a unor valori de viata fundamentale.
Si mi-este si mai clar, odata cu alegerile de ieri, ca ne indreptam din ce in ce mai mult in directia asta.
Si nu oricine a integrat asta la nivel de cunoaștere, la nivel de a fi. Adică de a deveni uman. Cu cat automatizarea isi va pune mai mult amprenta pe activitatile noastre, cu atat ceea ce ar trebui sa ne ajute, sa ne uneasca, ne va desparti.
Pentru ca, intr-o era informationala, unde inteligenta artificiala va gandi si va face in locul nostru, skill-ul viitorului, cel mai important, va fi cel de a fi uman.
Iar umanitatea vine dintr-o intelegere profunda a faptului ca nu suntem unii impotriva celorlalti, ci unii cu altii. Ca suntem interdependenti. Ca ceea ce a predicat Darwin atatia ani, cum ca “cel mai puternic supravietuieste” este o realitate ce nu va mai face parte din realitatea viitorului. Din contra.
Cei care se vor uni vor deveni puternici.
Cei care vor intelege ca fiecare dintre noi are un rol, iar acest rol nu este despre noi, despre Cine suntem noi, ci despre ce aport aducem umanitatii.
Si e un rol care vine dintr-o profunzime a fiintei umane ce este conectata la Divinitate, la Tot ceea ce este …