Ce este Agile Marketing?

Ce este Agile Marketing?

Una din marile mele calități este curiozitatea.Dacă aud vorbindu-se despre ceva și consider că este o informație nouă despre care ar trebui să știu mai multe detalii (și mă refer strict la marketing), I start digging.

In articolul cu tendințele anului 2015 în marketing am scris despre agile marketing, neștiind însă ce presupune acesta, așa că mi-am propus să citesc și apoi să scriu despre asta.

Așadar, astăzi vorbim despre Agile Marketing.

Ce este Agile Marketing?

1
Agile Marketing

Agile Marketing este o abordare de marketing care s-a inspirat din Agile Development, având aceleași principii și valori:

  • răspunsul rapid la schimbare urmând un plan concret.
  • acțiuni repetate (iterații) asupra campaniilor Big Bang.
  • testarea și strângerea datelor prin opinii și convenții.
  • numeroase experimente mici pentru câteva mize mari.
  • individualitate și interacțiune cu piețele țintă.

Obiectivele Agile Marketing-ului  sunt de a îmbunătăți viteza, predictibilitatea, transparența, precum și adaptabilitatea la schimbare a funcției de marketing.

Marketerii Agile  trebuie să susțină un set de principii:

  • cea mai mare prioritate este de a satisface clientul prin livrare rapidă și continuă de marketing, care rezolvă problemele și creează valoare
  • un plan pentru schimbare este necesar, iar abilitatea de a răspunde rapid la schimbare este o sursă de avantaj competitiv.
  • programele de marketing trebuie livrate la un termen cât mai scurt, de la două săptămâni la maxim 2 luni.
  • un marketing potrivit necesită strânsă aliniere cu mediul de afaceri, vânzări și dezvoltare.
  • marketerii motivați construiesc programe de marketing sănătoase, dar trebuie să aibă cadrul propice pentru a se dezvolta.
  • învățarea prin bucla construiește-măsoară-învăță, este măsura principală a progresului.
  • un marketing sustenabil înseamnă un ritm constant.
  • eșecul nu e o problemă atât timp cât nu se repetă de două ori.
  • atenție continuă la fundamentele de marketing și design bun îmbunătățește agilitatea.
  • simplitatea este esențială.

Marketerii Agile urmăresc, de asemenea, un proces conceput pentru a crește alinierea cu obiectivele de afaceri ale organizației și personalului de vânzări, pentru a îmbunătăți comunicarea și în afara echipei de marketing, precum și pentru a crește viteza de reacție și de marketing.

Și acest procedeu este inspirat din Agile Development, cu câteva diferențe însă.Acest proces este iterativ, pentru a permite experimente scurte de marketing, feedback-ul frecvent și capacitatea de a reacționa la schimbarea condițiilor de piață.

image (3)
Procesul de Agile Marketing.

 

Cum funcționează Agile Marketing? 

Agile Marketing aduce funcției marketing-ului o manieră de a maximiza resursele la care este acces, asigură focus și ajută marketerii să își păstreze  „sănătatea” în cadrul organizației.

Agile Marketing începe cu sesiunea de planificare a Sprint-ului(Sprint Planning).

Obiectivul sesiunii, care poate dura de la o oră la o jumătate de zi, este de a obtine un acord cu privire la obiectivele sprint, diverse proiecte care angajează echipa pentru sprint și atribuirea inițială a responsabilităților. În acest timp, este important să fie implicați  proprietarii afacerii, vânzările și cei din development. Echipa trebuie să cadă de acord asupra priorităților, precum și sarcinile pe care echipa de marketing se angajează să și le asume.

În Agile Marketing sunt membrii echipei care își asumă, nu managerii în numele echipei.

Sprint-ul  în sine, care este în general lung de 2-4 săptămâni, este gestionat de un proces numit „Scrum”.

Scrum o metodă de management de proiect. Acesta a fost dezvoltat pentru a gestiona proiecte de dezvoltare de software, dar cu doar câteva trucuri, marketerii îl pot folosi pentru a gestiona proiecte de marketing.

Unul dintre elementele-cheie ale Scrum-ului este întâlnirea stand-up de zi cu zi.

În general, în nu mai mult de cincisprezece minute, fiecare persoană implicată în proiect raportând trei lucruri:

  • Ceea ce a făcut ieri.
  • Ce vor face astăzi.
  • Orice obstacolele care stau în calea lor.

În ședința Scrum există roluri principale, cunoscute sub numele de Porci, și roluri secundare, cunoscute sub numele de pui (după povestea de Pui și porci). În mod normal, numai Porcii vorbesc în cadrul reuniunii standup de zi cu zi.

Cele trei roluri principale sunt vocea clientului, echipa de marketing și comandantul scrum. Rolul comandantului scrum NU este de a gestiona echipa de marketing, ci de a  rula procesul și de a elimina obstacolele în numele echipei.Scrum Master este, de asemenea, responsabil pentru actualizarea diagramei afișate public a activității rămase în sprint, prezentată de obicei, cu două linii, una care arată completarea ideală a sarcinilor, pe de altă arată finalizarea actuală.

La sfârșitul fiecărui Sprint au loc două întâlniri.

Primul este Review Sprint, al doilea este Sprint Retroactive.

Reuniunea Sprint Review este un bookend la planificarea reuniunii Sprint. Din nou, proprietarul afacerii , vânzările și development-ul sunt invitați. Echipa  face recenzii asupra  angajamentelor  asumate în cadrul reuniunii Sprint planning-ului, demonstrează lucrarea finalizată și prezintă rezultatele. Reuniunea Sprint Review poate identifica, de asemenea, lucrările neterminate sau sugestii noi de lucru, care se adaugă la întârzierile de examinare la următoarea ședință Sprint planning-ului. Reuniunea Sprint Review este de neprețuit în a face ca restul companiei să fie foarte conștientă de ceea ce echipa de marketing face și rezultatele ei productive.

Spre deosebire de ședința de Sprint Review, care vorbește despre ceea ce s-a realizat în timpul Sprint-ului, Sprint Retrospective vorbește despre modul în care lucrurile au mers în timpul Sprint-ului. Fiecare participant răspunde la două întrebări:

Ce a mers bine în timpul sprint-ului?
Ce ar fi putut fi îmbunătățit în sprint?
De obicei, doar echipa de marketing și Scrum Maestrul participa la Sprint Retroactive.

Bineînțeles că tot acest proces, care pare destul de greoi mai ales datorită terminologiei, are și beneficiile lui.

Dar despre asta o să scriu într-un articol viitor.

1 Comment

Tu ce părere ai?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții

error: Conținutul acestui site se află sub protecția drepturilor de autor. In situația în care intenționezi să distribui, te rog să atribui dreptul de autor afișând vizibil link-ul de unde ai luat materialul. Link-ul trebuie să fie către articolul specific și nu către pagina de start. Nu ai dreptul de a utiliza conținutul acestui blog având la baza motive comerciale decât dupa ce ți se va permite acest lucru. Solicitările de permisiune le primesc pe contact@alexandrahustiu.ro