Despre carte
Mi-a venit ideea acestei carti după nenumaratele întalniri cu clienti de ai mei/potentiali clienti care au venit la mine cu o multitudine de idei si mi-au spus „vreau sa fac asta, asa”, fara însa sa verifice daca respectiva idee poate deveni profitabila sau nu. Într-adevar, creativitatea este foarte importanta în business, mai ales în aceasta perioada în care avem acces la atât de multa informație si inclusiv la surse de inspiratie, însa nu tot ceea ce fac ceilalti poate functiona si pentru noi – fie pentru ca business-urile sunt la nivele diferite în ciclul de viata, fie pentru ca pur si simplu nu se potriveste activitatii pe care deja o întreprindem (si de ce nu, chiar personalitatii noastre) sau fie pentru ca, dupa un scurt calcul matematic, ajungem la concluzia ca nu merita efortul si/sau investitia, indiferent de ce resurse implicate este vorba.
Creativitatea, perceputa în general ca si capacitatea unui om de a-si manifesta potentialul artistic, în care îsi are baza emotia, este, de fapt, capacitatea de a avea idei noi si utile, însa nu ajuta la implementarea acestora fara ajutorul unei strategii si a unor tactici gândite în prealabil, acestea fiind tocmai cele care determina ideea sa devina foarte buna prin materializarea ei.
Practic, scopul acestei carti de marketing coaching este de a crea noi cai neuronale prin învatarea unui tipar nou de gândire cu accent pe zona de marketing, dar si pe zona de business în general, plecând de la cunoasterea profilului clientilor targetati, a mediului intern si extern dar si a pietei în care îti desfăsori activitatea, tu si business-ul tau, punând însa accent pe cele 4 direcții ale coaching-ului de performanța ale modelului GROW.
,,Posibilitati în viitor, nu greseli din trecut,,
Creata in jurul sistemul de coaching GROW, aceasta carte este un alt tool de marketing prin care nu doar ca inveti marketing de la A la Z, ci te ajuta sa ramai focusat(a) pe prezent si viitor, pe oportunitatile din piata si pe realitatea business-ului tau. Scopul ei este sa te invete mindset-ul de lider, de interdependenta, cel in care esti creativ(a) – nu reactiv(a) – depasindu-ti mereu asteptarile dar si provocand status quo-ul, schimband regulile jocului si /sau creand produse /servicii noi, o categorie noua de piata si de ce nu, si implicit piete noi.
De ce sa cumperi aceasta carte?
Pentru ca vrei sa:
- implementezi ideile pe care le ai, dar nu esti foarte sigur(a) ca faci pasii corecti,
- creezi, definesti si perfectionezi brandul tau si perceptia acestuia,
- obtii claritate si viziune pentru marketing, promovare si/sau vânzari,
- îti inspiri echipa si colaboratorii sa promoveze brandul singuri, fara ca tu sa faci vreun efort,
- angajezi, energizezi si mobilizezi echipa pentru a construi o cultura organizationala care se aliniaza cu filozofia de marketing abordata si conceptul de credinte si atitudini.
Practic, scopul acestei carti de marketing coaching este de a crea noi cai neuronale prin învatarea unui tipar nou de gândire cu accent pe zona de marketing, dar si pe zona de business în general, plecând de la cunoasterea profilului clienților targetati, a mediului intern si extern dar si a pietei în care îti desfasori activitatea, tu si business-ul tau, punând însa accent pe cele 4 directii ale coaching-ului de performanta ale modelului GROW. Ba mai mult, conform andragogiei, stiinta care se ocupa cu metodele de educare ale adultilor, suntem mult mai receptivi la aplicatiile practice ale cunostintelor teoretice, motiv pentru care, la fiecare capitol sau subcapitol vei gasi câte un worksheet care te va ghida sa îti clarifici aspecte ce tin de activitatea de marketing în business-ul tau.
De altfel, sunt de parere ca un business este extensia personalitatii unui om (a ta, mai concret, în situatia data), si, daca putem îmbunatati aspecte ale acesteia, îmbunatatim implicit si business-ul si percepția lui în piata.
Conceptul de coaching GROW in marketing
GROW este un acronim care vine de la G – Goal, adica scopul/ obiectivul pe care îl ai în acest moment, R – Reality, adica realitatea exact asa cum este ea, momentum-ul, O – Opportunities adica oportunitatile din piata prin care îti poti dezvolta business-ul si W – Will, adica vointa si actiunile de care ai nevoie pentru a duce la bun sfârsit ceea ce iti propui sa faci – si anume o strategie de marketing si ulterior un plan de marketing pentru implementarea acesteia, pentru a împlini o viziune de marketing stabilita în prealabil.
Raportate la filozofia de marketing, am putea transpune acronimele astfel:
G – Goal: Care este viziunea ta?
R – Reality: Cum arata mediul intern si extern? Care este categoria ta de business? Care îti sunt competitorii? Care sunt clientii /potentialii tai clienti?
O – Opportunities: Care sunt oportunitatile din piata care te pot ajuta sa îti dezvolti business-ul? Cum faci research?
W – Will: Ce vei face concret din punct de vedere marketing? Ce strategii ai, ce plan de marketing elaborezi si cum îl implementezi? Prin ce tactici?
Behaviour Economics
Sunt absolut convinsa ca, intr-o piata in care competitia e mai importanta decat jocul in sine, e mai mult decat necesar sa intelegem ca nu mai evolueaza nimeni asa. Ca, intr-o piata exagerat de competitiva, business-urile cred ca castiga, dar nu o mai fac. La fel, si clientii pierd. Intr-un mindset de supravietuitor, in care focusul e permanent pe razboi, pe jocul celuilalt, toti avem de pierdut. Cu atat mai mult cu cat sunt altii, foarte mari, care acapareaza cote de piata uriase.
Exista si o alta Cale.
Calea Liderului, Calea celui care devine, in primul rand, ca om, interdependent. Si odata cu asta, urmeaza Calea business-ului al carui focus principal este sa creeze valoare atat pentru sine, cat si pentru clienti, dar si comunitate, in general.
As mai numi-o si Calea Creatorului.
Cu cat mai multi business own-eri isi muta focusul pe valoarea pe care le-o pot oferi clientilor, pe sustenabilitate economica si etica profesionala, dar si moralitate, cu atat vom deveni, individual, dar si impreuna, mai puternici.
#WeAreOne
#BlackLivesMatter
Cuprins
G
(Goal) – Obiectiv: viziunea business-ului tau
R
(Reality) – Realitate: Cunoaste-ti business-ul, intern si extern
O
(Opportunities) – Oportunitati de marketing: instrumente si cercetare de marketing
W
(Will) – Dezvoltarea unei strategii de marketing pentru clientii tai si a unui plan de marketing care sa livreze valoare