Bacăul găzduiește astăzi un eveniment de talie națională, motiv de mare bucurie pentru o parte din noi.Probabil cei prezenți. Însă pentru ceilalți există și soluția aceasta, de live blogging, prin care te vom ține la curent cu ceea ce se discută la această conferință.Oficial. Ceea ce se discută în pauzele de networking e confidențial 🙂 .
Glumesc, evident.
Am primit cu drag invitația organizatorilor de a face live blogging, așadar iată-mă scriindu-ți live, de la Caex, cam care sunt subiectele dezbătute aici. Dar înainte de a trece la subiect o să îți reamintesc scopul acestei conferințe: vor fi furnizate informații despre conjuncturi și instrumente care facilitează dezvoltarea afacerilor , dar și informatii despre surse de finanțare și metode de creștere a afacerii.
Conform targetării evenimentului ar trebui să fie în sală persoane de decizie, manageri și întreprinzători din zona Bacău-lui, cei ce doresc să cunoască oportunitățile curente și felul în care le pot transforma în rezultate.
Programul evenimentului, în cazul în care te interesează un subiect anume, îl găsești aici: http://www.afaceri.ro/conferinta-afaceri-ro-bacau-2015/
Deschiderea este făcută de către Corneliu Pricope, Director CAEX, care, evident, mulțumeste tuturor participanților și partenerilor care au ajutat la organizarea acestei conferințe, ajutând astfel și la dezvoltarea comunității și societății locale.
A menționat, de asemenea, și cele câteva activități care se desfășoară în cadrul CAEX în cei 3 ani de la înființare, menționând compania britanică care își desfășoară activitatea în cadrul Centrului dar și crearea a peste 300 de locuri de muncă odată cu construirea acestui centru de afaceri la Bacău.
Marius Alexa, CEO Arhipelago, anunță că acest eveniment este mai mult decât o conferință, cuvântul dedicat ar fi dezbatere.
Afaceri.ro este un program național de conferințe de business care aduc la un loc companii din toate mediile pentru a dezvoltarea unor comunități înfloritoare de întreprinzători.
Dezbaterile de astăzi vor fi pe subiecte cheie (marketing, resursse umane, etc.), și vor fi asezonate cu sesiuni de networking, lansare de carte și degustare de vinuri.
Update 9.50
Primul subiect este această expoziție de la Milano care are ca și puncte pricipale agricultura și energia.În perioada 10-12 iunie (plecarea 9 iunie) un consorțiu larg din Nord est-ul României are misiunea economică de a reprezenta pavilionul României. Avantajele participării la această expoziție: se preconizează că vor fi 29 de milioane de vizitatori, expoziția tinând 6 luni cu o participare a peste 150 de țări.
Inscrierea se poate face pe site-ul afaceri.ro.
Detalii mai multe despre acest subiect găsești aici: http://www.afaceri.ro/invest-in-north-east-romania-expo-milano-2015/
În mai, Conferința Afaceri.ro pleacă la Beijing, alături de Ministerul Afacrilor Externe pentru a ajuta la ridicarea embargoului de tip carantină în perioada 24-28 mai, perioada în care va avea loc și conferința Afaceri.ro de la Beijing.
Sesiunea Marketing: Dilemmas & Decisions
Marketingul în 2015: tendințe și provocări.Speakeri:
Anamaria Popa, Director General, Allbiz Romania
Marius Sescu, Online Marketing Specialist, Advertica
Bogdan Balaniscu, General Manager – Associated Partner, Koncylion
Dan Zaharia, Senior Leasing Consultant, Extind Management
Stefan Timofti, Sommelier & Event Manager, Casa de Vinuri Cotnari
Q&A:
Marius Alexa: Câți dintre voi aveți o idee de afaceri ? Câți dintre voi aveți o idee genială?
A: 30 % din sală răspunde pozitiv.
Bogdan Balaniscu:
Q: Ce ați face dacă ați avea 5000 de euro și ați vrea să începeți o afacere?
A: aș promova afacerea
A2: aș mări capitalul inițial
Răspuns creativ pe care l-a primit Bogdan la o altă conferință: aș face o petrecere la care mi-aș invita colaboratorii și viitorii clienți cărora le-aș vinde ideea.
Studiu de caz: berărie. Nu este suficient să investești dacă nu vinzi ideea afacerii tale: lumea trebuie să știe despre ceea ce știi să faci și să ai un contabil și un jurist foarte bun.
Dacă aveți o idee, aveți curajul să dați drumul! Și apoi fiți proactivi, dați-le motive clienților să vă aleagă, diferențiați-vă!
Marius Alexa: ce înseamnă o idee genială?
A: o ideee care să aibă acoperire mare și să fie cât mai greu de copiat.
A2:Ana Maria Popa: export de lipitori terapeutice ar putea fi o idee genială, Jennifer Lopez fiind una din clientele companiei care face export.
A3: Alina Căprioară -idee genială/idee inteligentă: minimum de investiție /efort cu maximum de profit.
Q: Ce înseamnă să fii remarcabil?
Încearcă o campanie de guerrilla marketing de tipul acestei campanii de la ING: https://www.youtube.com/embed/a6W2ZMpsxhg?feature=player_embedded sau adu-ți aminte zilnic de vorba din Filantropica: mâna întinsă care nu spune o poveste nu primește pomană.
Marius Sescu: fii remarcabil, dar safe!
Internetul aduce foarte multe beneficii, cum ar fi shopping-ul online. Mai multe detalii despre ce beneficii poate aduce mediul online și cum ar trebui să se promovoze o firmă în 2015 găseșt aici: http://mariussescu.ro/promovare-firma/ .
Timpul este cea mai importantă resursă.Adaptează pe parcurs, pe premiza motto -ului american: move fast and break things.
Update 10.49
Anamaria Popa
Sunt fan al mediului online, petrecem din cel în ce mai mult timp în mediul online: e mult mai accesibil decât apa potabilă. Cei din industria telefoniei mobile au fost cei care au inovat cel mai bine în acest domeniu și cei care au început comunicarea pe acest mediu ed comunicare.
Românii sunt geniali cu idei geniale, ca exemplu pavilionul de la Milano al Chinei care este proiectat de un român.
E foarte important când investești în mediul online să aștepți rezultate, nu se întâmplă nimic peste noapte.
Dan Zaharia
În marketing este foarte importantă poziționarea.
România pe locul 25 în topul atractivității și ca destinație în outsourcing.Concurența pe glob: Maroc, India, Vietnam, Mexic, Malaysia, Sua; pe continent: Cracovia, Chișinău, Sofia, Odessa, Praga, Budapesta.
Bacăul are o tradiție pe zona aeronautică, cu o zonă tehnică mai bine dezvoltată decât Iași-ul.
Pont: învăță orice altă limbă înafara de engleză si franceză – ne adresăm unei lumi globale.
Orașe secundare: Cluj, Brașov, Iași, Timișoara.Bacăul este un oraș terțiar, dar destul de important mai ales datorită zonei aeronautice.
Marius Alexa, întrebări pentru speakeri
Q:
Dacă ați produce vin și aveți tradiție/brand recunoscut care ar fi metodele de promovare pntru 100 000 dolari?
A:
Bogdan: combinăm arta cu știința/ analiza => strategie=> creșterea vânzărilor
Marius: campanie reușită a celor de la Purcari, 5000 euro productie, 95 000 de euro promovarea poveștii brandului.
Detalii aici: http://mariussescu.ro/reclame-vin-purcari/
Dan: m-aș uita pe poziționare, dacă piața e prost aliniată față de produsul tău/ nu te adresa non clienților.
Anamaria: cercetare cui ne adresăm/ promovăm promovarea 🙂 – Ciobanul Ghiță/ să dăm de băut gratis.
Stefan Timofti:
Reacție la răspunsurile de mai sus: ne impulsionează să ajungem mai departe.
Povestea Cotnari: Casa de Vinuri Cotnari începe în 2006 cu o investiție de 20 milioane de euro, cu o absorbție de 100%.
Am ridicat de la 0 o veche cramă construită la 1900, iar după achiziția cramei Vinia de la Iași se va lansa și gama de spumant alături de restul gamei de vinuri: Domenii și Colocviu .
Mai multe despre Casa de Vinuri Cotnari poți afla de aici: http://www.vinuricotnari.ro/
Update 11.23 Lansare de carte Totul pentru femei
Cartea se adresează omului din spatele afacerii datorită faptului că afacerile se fac de la om la om, lecție pe care o înveți după o experiență îndelungată în mediul corporatist.Cartea se încadrează într-un proiect de dezvoltare a femeii, a feminității (!! Nu feminismului).
Pauză- Networking 🙂
Sesiunea Resurse Umane: Dilemmas & Decisions
Analiza nevoilor de resurse umane calificate a companiilor din zona Moldovei. Tehnici moderne de antrenare si motivare a angajatilor.Speakeri:
Alina Căprioară, Presedinte, Asociatia Mutatis Mutandis -exercițiu de imaginație: oamenii vor să fie văzuți/ susținuți și validați.În contradicție nu vor să fie .
Dar mai bine fă și tu acest exercițiu cu ea aici: http://youtu.be/q05lS_sRpB4 .
Radu Nechita, Trainer, Mentor Training
Prezentarea lui o poți downloada de pe acest link : Tehnici moderne de antrenare si motivare a angajatilor 2015, te las pe tine să tragi concluzii după bunul tău plac 🙂 .
Bogdan Secară, Manager, Active Business Plus: Activează-ți oamenii!
Ține-ți cont de factorii de satisfacție: condițiile de lucru, atmosfera și factorii de insatisfacție : salariul.
Dan Pricop, Senior Trainer, EVOLUTIV Consultants Network
Q: întrebare pentru cei din sală de vârsta a 2-a : Ce vă aduceți aminte de la primul job?
A: banii/ emoții pentru că nu știam ce așteptări are angajatorul de la mine/ să fac ce-mi place.
Sesiunea Finațare.ro – Dilemmas & Decisions
Surse de finanțare pentru dezvoltarea afacerii.Speakeri :
Dana Ghineț, Manager partener, Acces Project Investments
Iulian Basu, Consultant, Business Angels Romania
Alexandru Topală, Key Account, Finantare.ro
Dana Ghinet
Hai să vorbim de dezvoltare durabilă – să vă gândiți afacerea strategic pe termen lung și mediu.
Inovați, gândiți-vă ce vreți să faceți peste 5 ani de zile și gândiți-vă cum vă susțineți inovarea.
Iulian Basu
Avem nevoie de consultanță, dar și de un contabil și de un avocat.
Orice idee este bună atât timp cât își găsește în partea cealaltă răspunsul = finanțator.
Programe de finanțare pentru tineri : cc 15 ooo de euro/idee de la Guvern. Cele mai multe finanțări sunt în domeniul agriculturii.
Alexandru Topală
Prezentare cerere-finațare.ro .
Cam asta a fost Conferința Afaceri.ro de la Bacău.