Future of Media 2015 – transmisiune live & live blogging

Future of Media 2015 – transmisiune live & live blogging

Iată că a venit și momentul mult așteptat 🙂 . Ca să-ți fie mai ușor, nu numai să afli noutățile din lumea advertising-ului, mobile-ului și cele din lumea media, dar ca să ai și o vagă idee despre ce se vorbește la această conferință ți-am pregătit și acces la Live Streaming 🙂

Sper să se vadă bine 🙂 .

Ce noutăți vei afla?

  • Cum poți oferi audienței experiențe inedite
  • Care sunt noile platforme media
  • Cele mai inovatoare și creative campanii
  • Ultimele tendințe din industrie
  • Noi oportunități în diferite sectoare de activitate
  • Cum se creează campanii de impact
  • Cum influențează media domeniul comunicării

Deci nu uita să dai refresh  🙂 , vei găsi updatat speech-ul fiecărui speaker în parte.

&, pentru alte opinii urmărește hashtag-ul #FutureOfMedia15.

 

Update 10.30

Ca și anul trecut, Cristian Manafu deschide oficial conferința care se află la cea de-a 3 a ediție.

Cele 3 sesiuni:

-sesiunea de Future of media

-sesiune tendințe

-sesiune conținut (noua era in digital marketing)

 

Sesiunea de Future Of Media

Speakers:

Anca-NutaAlexandra-IavorskiRaluca-IacobOrlando-NicoaraRobert-BerzaClaudiu-Serban

    1.Q: Cum definiți peisajul media ? ce îl caracterizează ?

A: Alexandra Iavorschi: 

  • o democratizare a unei relații între mesajul brandului, consumator și mediul de comunicare: toți consumatorii vorbesc între ei despre branduri tot mai mult;
  • fenomenul de multiscreening:  același continut este urmărit pe mai multe medii diferite.

Orlando Nicoară: trist. E o luptă pentru supraviețuire, puțini bani.Google va ajunge la 100 milioane încasări din România, numai ProTv se poate lăuda cu cifra asta.

Anca Nuță: Brandurile devin generatoare de conținut,  se transformă într-un vehicul media.

Robert Berza: conținutul de calitate te ajută să scoți capul, gen: Decât o Revistă, Digi24.Prioritar este să produci conținut de calitate, nu să fii distribuitor și creator de conținut mai putin calitativ.

Claudiu Șerban: acum 5 ani eram la Moscova, la congresul IAA, unde Sir Martin Sorrell spunea că  “dacă voi credeți că publicitatea mai poate susține media, greșiți.Va trebuie o sursă suplimentară care să susțină media.”Așadar problema principală a media este sursa de venituri cu care s-a obișnuit din publicitate + vânzările de la chioșcuri (print).Vogue este în creștere, la felThe Economist sau Ikea cu The Book Book (catalog).

Raluca Iacob: brandurile mari trăiesc într-un confort.Aplaud brandurile mici care aleg un canal, de obicei digital, și comunică doar pe el- curaj absolut.

Exemple:

Pegas, care trece într-o nouă etapă (a folosit foarte bine mediul digital, a devenit coagulator de comunitate), devine acum un business de calibru mare.

ACR, un brand care nu are o echipă tânără, dar are viziune: brandul a devenit util din nou, a reinventat școala de șoferi folosind Google Street View.

 

Update 10.50

                           2.Q: Mediul online versus piața Tv ? Cum vedeți creșterea mediului online?

A:

Orlando Nicoară: 4 faze, iar în cea de acum  plătești doar ce consumi.

Mediul online devine cel mai important mediu de comunicare chiar daca tv-ul este ieftin și vinde bine.

Robert Berza: 10-15 ani cifrele se vor schimba foarte puternic.

Alexandra Iavorschi: integrarea celor 2 medii, nu o separare a lor.ROI-ul pe digital rămâne câștigător, deși depinde de stadiul brandului – awarness sau nu.

 

                                        3.Q: Piața radio? acum o dată cu valul de licențe noi ?

A:

Alexandra Iavorschi: radio și-a găsit locul, e un copilaș reinventat.Presa are un share de 5%  la 60 % , iar radio a reușit să-și păstreze share-ul la 6-7 % din piață.Atrage bugete de la retaileri, pentru oferte scurte fiind nevoie de repetiție.

Claudiu Șerban: print-ul nu mai este o opțiune, ci digitalul și tv-ul.

Vorbind de print, cărțile încă sunt citite în formatul clasic pentru că nu ți poate distrage atenția nimic. În aceeași paradigma va funcționa print-ul: conținut de calitate, care te ajută să rămâi conectat.The Economist crește, e copilul minune al presei internaționale.Secretul succesului lor: au angajat cei mai buni jurnaliști din toată lumea.Au început să organizeze conferințe, un business separat.Back to the root of Germany.

Avem 24 h/zi – suntem mult mai puțini atenția la media, sau la Tv.Vom fi mult mai selectivi.La fel și în print, e nevoie de jurnalism ca la carte cu investiții considerabile.

Anca Nuță: nu mai e o paradigma de comunicare corectă să mergi la conferințe și să o organizezi  în jurul produsului tău.

Există branduri care fac content marketing, de 3-4 ani încoace.Noi acum ne întoarcem la ceea ce trebuie să facem.

Începem să folosim un mix colorat, folosind și radio pentru promoții.

Raluca Iacob: trendul multichannel se duce în integrare, nu mai tratăm mixul separat.Experiența trebuie să se completeze într-o singură poveste. Mediile se completează, se suprapun.

Exemplu: Volvo, în SUA, la Super Bowl pentru a atrage atenția au folosit mobilul, pe Twitter, combinând cu o promoție și un mesaj simplu: Cine se uită pe Tv poate participa pe Twitter pentru câștigarea unui Volvo.

 

                                                4.Q: de ce există o reținere pe zona de mobile?ce putem face pentru a                                                         stimula mai bine zona asta?e o chestiune de PR a pieței  mobile?

A:

Orlando Nicoară: consumul s-a mutat pe mobile. Sunt care nu stăpânesc online-ul, și atunci aici pierde mobile-ul.

Mobile-ul înseamnă Facebook, ei trimițând trafic către celelalte site-uri (Acum 5 ani era Google cel care impingea traficul).Primele 5 site-uri la trafic: Messenger, Skype, Instagram, What up, Facebook.

Robert Berza: educație.

Desktop și tabletă e aceeași felie pentru mine, mobile = smartphone.Facebook trage în sus obiceiul de consum.

Anca Nuță: mobilul va fi singurul item cu care vor ieși oamenii din casă: fără chei de la mașină, fără portofel, etc.

Prima bancă pe mobil, în Uk.

 

Update 11.30

                                            5.Q din sală: e un trend ca presa să scrie în Facebook? partea de content                                                                                                                        creator e la Facebook?

 

A: Orlando Nicoară: nu e varianta câștigătoare pe zona de publishing, chiar dacă Facebook e generator de trafic.Pentru presă e o capcană pentru că  uniformizează- nu apuci să știi ce ai citit, de unde, etc – dispar brandurile.Deci traficul direct nu va mai exista.

Robert Berza: e o capcană mai isteață decât agregatorul  de știri de acum câțiva ani.

Claudiu Șerban: de când avem Google nu mai folosim bookmark, dăm search și găsim ce avem nevoie.

Presa avea o funcție extraordinară era a perfect browser.Acum Fb a devenit a perfect browser.

 

                                                     6. Q sală: tv-ul este ieftin, dar vinde?adică?

 

A: Robert Berza – e de 10 ori mai ieftin decât în Germania din cauza unor playeri care au făcut dumping.

 

                                                  7. Q sală: prea mult conținut livrat.Nu ar avea media rolul de a educa                                                                                       brandurile că brand jurnalism-ul (conținutul) e cheia?

 

A: Claudiu Șerban: sunt 2 probleme aici:

  • cea de buget, ar trebui dislocate sume imporante pentru a face content, 365 din 365 . E greu să pui o echipă editorială la punct.Soluție- fă-ți blog de companie.Există clienți care vor să facă televiziune online.
  • jurnalism: e foarte greu să găsești CEO care trebuie să spună adevărul, chiar dacă omul de marketing sunt de acord. Everything takes it’s time.

A: Orlando Nicoară: 500 de euro un articol pus într-un context util unui consumator.400 de share-uri, chiar dacă a avut P.

A: Anca Nuță: 3 chestiuni:

Branding content de calitate e costisitor. Nu ai un ROI rapid sau sigur.

E important să găsești jurnaliști care nu sunt în conflicte/interese.

Rolul omului de marketing este să își educe oamenii din intern să spună adevărul.Dacă ești om de marketing și nu spui adevărul, nu faci marketing.

                               8. Q: Mi se pare intrigant că oamenii de marketing nu spun adevărul?Dar mai și                                                                                          omitem,  nu e minciună și asta?

 

A: Anca Nuță: este extrem de important să recunoști că ai greșit ca om de comunicare sau PR.Este important să ai coloacă vertebrală.

A : Raluca Iacob: punctezi lucrurile la care te pricepi, scoți în valoare ce știi să faci cel mai bine.

 

                                                                          9.Q: cum va crește media în anul următor?

 

A: Alexandra Iavorschi: TV, presă, outdoor, online – piața este de 350 milioane  de euro.Pe zona de Tv avem creștere de 10 %. Scade presa.

Estimăm pentru 2015 pentru Tv-ul și online-ul, iar presa e statornică.

A: Orlando Nicoară: pentru online FB și Google 130milioane  de euro, restul nu mai contează.Google va performa cel mai mult.

A: Robert: e-commerce Romania  crește cu 25 %.

 

                                    10.Q: dacă ați începe mâine un business în media, ce ați alege ?

 

A: Alexandra Iavorschi: cu buget propiu  e-commerce, pe fashion. Cu mulți bani pe zona de măsurare.

A: Orlando Nicoară : servicii pe zona de online.

A: Anca Nuță: video content.

A: Robert Berza: adaptare a Tv-ului și e-commerce, pe zona de fashion.

A: Claudiu Șerban: cu puțini bani m-aș duce în online.Combinația ideală – online+Tv, cu conținut video pe online.

Cu buget mare, aș consolida piața de media prin coagularea mai multor branduri într-o singură mână din mai multe medii.

A: Raluca Iacob: entuziasm pe zona de food – o platformă mobilă ptr start-upuri, cu cerere și ofertă și mult conținut video.

Sesiunea Tendințe

Update 12.40

Speakers:

Camelia-PintilieMarius-ComanAlexandru-Jay-BalanAAEAAQAAAAAAAAUuAAAAJGNlMTNiZjJhLTcyYjktNDNkOS1iYTcwLTgxMDI0NTE5NzI2YQDan-Virtopeanu

Camelia Pintilie, video-blogging: e important să fie ceva din tine, să fie autentic.Caută o parte din tine pentru că mesajul va deveni important și pentru cel care te privește.

Punctul de concentrare este foarte important: www.actelier.ro, cursuri de actorie în business.

 

Marius Coman: vă prezint industria 4.0: conexiunea tuturor echipamentelor inteligente: frugidere, mașini, scutere.Această industrie a început, va fi industria care va transforma industria cu consumatorul într-una mai personalizată.

Ultima, industria3.0 fiind conexiunea calculatoarelor și a mobilelor.

Vodafone oferă 4 soluții, despre ele putând citi aici: https://www.vodafone.ro/business/corporatii/solutii-integrate/machine-to-machine/index.htm#tab-1

 

Alexandru “Jay” Bălan, tehnologie : cum securizăm datele oamenilor de acasă? cu ajutorul BoxDefender care securizează toate device-urile.The Box îți conextează toate device-urile, îți spune ce trafic a făcut, cine vrea să ți spargă routerul.

Costul este de 99 dolari/an fiind pe zona de home users.

Nevoia? Pînă în 2020 vor fi 50 de miliarde de device-uri, un exemplu fiind Hello Barbie, păpușa care îți educă copilul, luându-și informațiile din Cloud.

 

Dan Șendroiu, Advertising: 

  1. The Future of Screens e bazată pe o cercetare făcută de BBDO la nivel global :  un singur mesaj/conținut livrat simultan pe toate ecranele.Studiul a fost făcut pe 1500 oameni în 5 țări.

În urma studiului, rolul fiecărui device e foarte diferit.

Cel mai mare ecran este TV-ul – un român se uită în medie 6 ore.Tv-ul este jokerul, rolul lui fiind să ne distreze, comunicarea este unidirecțională.Nu vreau să mă pună să gândesc pentru că rămâne undeva în background.

2.Calculatorul /computerul / tableta este înțeleptul, te ajută să fii mai bun, mai informat.Așteptările sunt mai mari: nu ești deschis pentru emoție sau entertainment, dar ești deschis să te învețe.

3.Telefonul mobil are rolul iubitei : nu poți pune mâna pe iubita altuia.Ai o relație intimă cu el, deci de pe el accesezi informații intime.

4.Tableta este vrăjitorul, pentru că poate fi la fel cu TV-ul, mobile-ul sau PC-ul.Poate fi orice.E un amestec din toate celelalte.

În funcție de rolul pe care fiecare brand  vrea să îl aibă în viața consumatorului, acesta va trebui să își coreleze distribuția conținutului pe device-ul care are același rol, sau mixul de roluri relevante.

Q: peste un an se vor schimba datele?

A: vor apărea device-uri noi și atunci  probabil se vor schimba datele.

O prezentare relevantă pentru ce s-a spus despre acest research am găsit aici.

 

Dan Virtopeanu, mobile: vom vedea  lucruri care se întâmplă afară, cum ar fi abordări diferite în a folosi mobile sau zona de real time și geomobile.

Exemplu câștigători Smarties 2015 

aplicație de la  Kia pentru Australian Open.

broșură pentru Audi TT

Heineken- Open Your City

Campania pentru CLA de pe Instagram

BackMeApp by Always

Concluzie: un mix de medii îți poate oferi o flexibilitate în acțiune.

Q1: ce ai recomnda marketerilor care văd importanța mobile-ului?

A: să încerce să pună în valoare geolocația și real-time-ul, să se asigure că au o prezență mobilă, implicit aplicații.

Update 15.15

Sesiunea de conținut

Speakers:

cristina-bazavanIulian-ComanescuMatei-Dimageorge-buhnicilucian-mandrutaGeorge-Zafiu

Cristina Bazavan preia rolul de moderator.

 

Q: Care e diferența între conținutul de acum 5 ani și cel de acum?

 

Matei Dima: acum 5 ani nu cream conținut.Începusem să fac filmulețe pe Youtube, eram la început.

Iulian Comanescu: aveam, din 2006, blogul comanescu.ro.Acum vând branding content.

George Buhnici: în 2010 aveam blog de 3 ani, făceam investigații fără succes.Am vrut să plec, dar am fost lăsat să fac IT.Nu puteam să scriu pe blog, nu aveam voie să fac conținut pentru altcineva decât ProTv.Într-un final s-a ajuns la concluiza că ajută, iar acum 1 an am dat drumul Cavaleria.ro

Lucian Mândruță: acum 5 ani eram plătit de cei de la Dilema, astăzi creez conținut gratis.

*Nu poți face jurnalism dacă nu-ți place bârfa 🙁 . Fiind acționar într-un business de Pr și advertising, de-abia acum sunt liber deci pot crea ce conținut vreau fără să fiu concediat.

George Zafiu:  am adus oameni care creează conținut original: așa a apărut Andreea Esca, Moise Guran, Cătălin Torontan, Vlad Petreanu.

 

2.Q: Cum facem ca al nostru conținut din online să devină viral?

A:

Matei Dima:  secretul este să fii informat, conectat și trebuie să știi să profiți de moment, de subiectul care este viral.Eu mă gândesc matematic la un subiect de interes general, profit de un eveniment- gen #colectiv (Zmenta a făcut un pas curajos și inteligent și a devenit viral, dar nu a fost coerent în comunicare).Nișarea e foarte importantă.

Viral acum e CondomChallenge, lumea își aruncă un prezervativ cu apă în cap.

Iulian Comănescu: să fii cu 5 minute mai deștept decât publicul.Trebuie să ai un soi de metabolism care simte momentul.

George Buhnici: eu sunt o fundătură de conținut.Eu doar m-am mutat și în alt mediu fără să mă trag de umeri cu alții.Folosim calitatea ca și pârghie, accelerând de 3 ani pe video.Like-urile de pe Facebook nu-mi dau de mâncare, dar mă bucur la milioanele de minute vizionate.

Lucian Mândruță: eu creez conținut viral prin indignare, supărare.Scriu în primele 5-10 minute de la un eveniment, dacă nu o fac am pierdut startul- instinctul de a sări la gâtul știrii.

George Zahiu: eu îmi evanghelizez conținutul, nu ne folosim doar de breaking news. Petreanu, de exemplu, are un stil aparte de a spune poveștile pe care le știm cu toții.Nu știu care e secretul unui viral, deși am reușit unul recent cu Petreanu.

Q: cum vă măsurați afinitatea față de publicul pe care îl țintiți?Vă ajustați conținutul?

A:

George Zafiu: prin muzică. La Europa Fm punem 30+, Michael Bolton. Testăm în continuare, chiar și așa.La Radio 21 e pentru publicul mai tânăr.

Avem concerte live cu Europa Fm în Garaj, emisiunea Andreei Esca este pe Youtube.

Iulian Comănescu: pentru print secretul este calitatea pozei.

Lucian Mândruță: da, ajustez conținutul dacă nu am share-uri.Ori șterg postarea, ori creez alta.Pe mine mă interesează ca oamenii să citească.

În România lumea nu e obișnuită săplătească cinținutul de calitate.

George Buhnici:  eu nu mă grăbesc.Folosesc metoda de a explica ” cum funcționează/ how to ” pentru că matematic vorbind e cea care funcționează.

Matei Dima: am testat, am folosit tactica educației.

 

Lucian Mândruță: folosește perseverență – să poți ajunge la toți oamenii, mai ales la cei care te interesează.

Matei Dima: noi românii suntem îngâmfați, nu vrem să ne ajutăm reciproc.Nu ai șanse să colaborezi cum e în State unde imediat ți se dau share-uri, like-uri și tag-uri.Pentru mine acum prioritar e Facebook.

Q: peste 10 ani unde v-ați dori să fiți voi și produsele voastre?

George Buhnici: in echipa lui Matei

Matei Dima: sa ma întorc în LA să fac asta la nivel național

Iulian Comânescu: să fac personal media pentru cineva pe What’up.

Lucian Mândruță: să nu fiu într-un sicriu.

George Buhnici: mă mut în realitatea virtuală.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tu ce părere ai?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții

error: Conținutul acestui site se află sub protecția drepturilor de autor. In situația în care intenționezi să distribui, te rog să atribui dreptul de autor afișând vizibil link-ul de unde ai luat materialul. Link-ul trebuie să fie către articolul specific și nu către pagina de start. Nu ai dreptul de a utiliza conținutul acestui blog având la baza motive comerciale decât dupa ce ți se va permite acest lucru. Solicitările de permisiune le primesc pe contact@alexandrahustiu.ro