Personal Branding – între trecut si prezent.

Personal Branding – între trecut si prezent.

Cu toții suntem un brand, fie că ne place sau nu.

Și cu toții trăim ceea ce înseamnă Personal Branding.

E adevărat că diferă scara la care suntem percepuți ca un brand, dar asta nu înseamnă că nu suntem un brand. Și când spun scara, literalmente ne putem referi și la scara blocului, pentru că putem fi percepuți ca fiind „vecinul cel rău”, „vecinul morocănos”, „nea Popescu” sau „tanti Maricica”. Aceste apelative încorporează mai mult decât un nume, pot deveni și cuvânte de referință pentru niște atribute personale: „cel rău”, „morocănos”; numele de „nea Popescu” ne poate instant trimite către o stare de spirit pe care o trăim alături de acel om, fie de teamă, căldură sau …inexistență (asemeni tipului ăsta funny din coverul articolului  pe care l-am ales special – și-a pus și pe frunte mesajul clar că e tipul gălăgios și vesel de la birou pe care cu toții îl știu ca fiind The happy guy. That’s his Super Power 🙂 . Well, sper să fi reușit să nimeresc culoarea la post-it-ul lui 🙂 ))  ).

In fapt, una din definițiile Personal Branding-ului, făcută de  McNally & Speak, este chiar despre asta, despre relația pe care o avem cu celălalt: ” brandul tău este o percepție sau o emoție menținută de altcineva decât tine, care descrie experiența de a avea o relație cu tine.”

Așadar, fără să ne dăm seama, ne purtăm brandul personal cu noi mereu. Practic el ne promovează, voluntar sau nu (adică conștient sau nu), toate punctele forte și slabe pe care le avem noi ca și oameni (intern), către ceilalți (către mediul extern).

Dar ce înseamnă concret un brand personal? La ce se referă?

Mai întâi, cum spuneam, la percepția celorlați față de tine. Apoi la imaginea pe care o ai și care ar trebui să coincidă cu valorile pe care le ai tu ca om.

Apoi este vorba de un DAR. Da, un DAR. Acel Dar care ne face unici, speciali, acel Dar pe care l-am primit de la Dumnezeu: ” Ceea ce ești este darul lui Dumnezeu pentru tine, ceea ce devii este darul tău pentru Dumnezeu”.

Acest Dar, care aduce cu el Unicitate, ne ajută să ne diferențiem atunci când îl conștientizăm. Unicitatea vine din autenticitate,  devenind astfel unul din punctele noastre forte în momentul în care decidem să îl comunicăm celorlalți și să ne poziționăm corect.

Ieri, despre Personal Branding

Despre Personal Branding a început să scrie chiar Napoleon Hill, în 1937. E adevărat că la vremea aceea nu a folosit termenul acesta, însă, în una din cărțile sale, ” Think and Grow Rich”, spune așa: ” ar trebui să fie încurajator să știm că practic toate marile averi au început sub forma compensării pentru servicii personale sau de vânzare a unei idei”.

La aproape 50 de ani după, Jack Trout scrie în cartea sa „Poziționarea ta și a cariere tale”: „poți beneficia de strategia de poziționare pentru a avansa în propria carieră. Principiul cheie: nu încercați să faceți totul singur. Găsiți un cal pe care să călăriți”.

Finalmente, în anul 1997 apare și termenul de Personal Branding într-un articol al lui Tom Peters.

Personal Branding-ul, astazi

In zilele noastre, odată cu apariția internetului și apoi a rețelelor sociale, apare și nevoia de a gestiona identitatea din online. Chiar dacă sunt virtuale, rețelele sociale și identitatea din online pot afecta lumea pentru că un brand personal înseamnă mult mai mult decât să-ți fie cunoscut numele pe platformele sociale (deși acest trend acaparează aproape total acest input necesar dezvoltării profesionale).

Deși Personal Branding-ul este necesar dezvoltării tale ca și leader și presupune muncă constantă, un istoric generos și creat cu responsabillitate și consecvență, mulți cred că Personal Branding-ul înseamnă relevanță în Socia Media. Asta însa nu îți va crește valoarea de piață ca și profesionist.

La fel, nu este o noutate ca Personal Branding-ul a devenit o etichetă. Departamentele de HR iau decizii în ceea ce priveste planning-ul de interviuri în funcție de impresia pe care și-o fac din mediul online, motiv pentru care e foarte important să ai niște intenții clare despre ceea ce comunici pe rețele ca Facebook, Linkedin (sau Instagram). Asumându-ți niște obiective te vei poziționa ca și leader și îți vei construi într-o manieră personală comunitatea căreia te adresezi.

Privind din acest unghi Personal Branding-ul (al leadershipu-ului), e lesne de înțeles că nu este vorba de self promoting, ci de valoarea pe care o aduci celorlalți prin ceea ce faci.

In situația dată, folosirea regulii lui Pareto poate fi de bun augur:  ” 80 % este despre ei, 20% despre tine”.

Insumând, îndrăznesc să afirm că brandul personal ar trebui să fie / devină un simbol de încredere.

 

Resurse: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Personal_brandingArticolul apare și pe blogul Brand&Build.

 

Tu ce părere ai?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții