Manual de Branding – Wally Olins (rezumat)

Manual de Branding – Wally Olins (rezumat)

Așa de tare mă bucur când dau de cărți dintr-astea care-mi clarifică niște experiențe personale.  Și la fel de mult mă bucur când înțeleg cât de norocoasă am fost pentru că avut acces la două procese de rebranding, care, zic, eu, îți dau cea mai mare satisfacție ca om de marketing. E drept că la primul proces mai mult am învățat și executat, rămânând  astfel, pentru mine, un reper major în arta rebrandig-ului la nivel înalt. Corporatist. So, mulțumesc Domnule Țiriac 🙂 . Dau o cafea 🙂 ))

Cu toate astea, Autoboca rămâne copilul meu preferat (pe care doar l-am botezat, logo-ul a fost făcut la Londra). Copilul meu preferat, după fiu-miu 🙂 .

Cam cum arată un proces de rebranding, scrie Wally Olins. Atât la interior, cât și la exterior, înafara companiei. Cui i se adresează, care sunt etapele dar mai ales cum ar trebui să arate rezultatul. Iar partea în care vorbește despre curaj e din cale afară favorita mea. Pentru că tocmai curajul e cel care-i diferențiază pe oamenii de marketing.

Și cum sunt de părere că informația din unele cărți trebuie împărtășită, iar  viziunea unor experți/ specialiști, etc. de marketing/comunicare/branding asupra anumitor aspecte care pot influența mediul de comunicare, și de ce nu și pe cel de marketing și business, trebuie răspândită  (chiar dacă, pe alocuri, aceasta devine puțin academică), iată încă un rezumat de carte: Manual de branding.

Despre Wallace „Wally” Olins (19 decembrie 1930 – 14 aprilie 2014) vă pot spune că a fost unul din cei mai respectați și experimentați profesioniști în domeniul identitații corporatiste și branding. El a fondat  Wolff Ollins și Saffron Brand Consultants, fiind și președinte. Olins a sfătuit multe dintre cele mai importante organizații mondiale de identitate, branding, comunicare și alte aspecte conexe, cum ar fi 3i, Akzo Nobel, Repsol, Q8, BT, Renault, Volkswagen, Tata și Lloyd’s din Londra. A acționat în calitate de consilier atât pentru McKinsey, cât și pentru Bain. A pionierat conceptul de națiune ca marcă și a lucrat la proiecte de branding pentru mai multe orașe și țări, inclusiv Londra, Mauritius, Irlanda de Nord, Polonia, Portugalia și Lituania.

Deși am punctat eu ideile principale, vă recomand să o cumpărați. Sunt atât de multe exemple punctuale, încât e una din cărțile care nu trebuie să-ți lipsească din bibliotecă dacă ești om de marketing. 

O poți cumpăra de aici sau de aici.

Rezumatul ăsta e doar așa, informativ, dar poate fi revelator.

Toate cele bune.


Download

Tu ce părere ai?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții