fbpx
Inbound Marketing-trimiterea mailului potrivit persoanei potrivite (8)

Inbound Marketing-trimiterea mailului potrivit persoanei potrivite (8)

Cu pași repezi ne apropiem de final și spun asta pentru că suntem deja în pasul 3 al metodologiei inbound marketing-ului, și anume close.

Astăzi vorbim despre importanța newslettere-lor, dar mai concret a NL-urilor trimise persoanelor potrivite: lead-urilor.

I.De ce e important e-mail marketing-ul?

Deși este  considerată o metodă old school de abordare a potențialilor clienți, iată câteva motive pentru care ar trebui să iei considerare campaniile de e-mail marketing din nou:

  • există cel puțin 3,2 miliarde de adrese de em-mail active,
  • 95% din clienții online folosesc e-mailul și 91% dintre ei își verifică emailul zilnic,
  • emailul are o durată de viață mai mare decât conținutuldin Social Media,
  • conform unor statistici, 77% din  consumatori preferă comunicarea prin e-mail marketing,
  • comunicarea prin e-mail îți permite o abordare personală,
  • ROI(return of investments) poate fi de 4300% !
  • e-mail marketing a crescut cu 76% în 2013.

De altfel, ca și strategiile de social media, e-mail marketing-ul se poate încadra cu tactici special create fiecărei etape a metodologiei inbound marketing-ului:

  •  poate atrage noi vizitatori,
  • să convertească vizitatorii în lead-uri, câștigând încrederea vizitatorilor,
  • să transforme lead-urile în clienți, prin segmentarea listelor de adrese de e-mail,
  • și să satisfacă clienții încât să îi transforme în ambasadori de brand.

II.Cum trimiți mailul potrivit persoanei potrivite?

New Picture (1)

1.Determină audiența ta.

2.Segmentează data ta de baze.

3.Trimite conținutul potrivit, la momentul potrivit.

4.Transformă potențialul client în client.

 

1.Determină audiența ta:

  • cine sunt clienții tăi ideali,
  • care sunt interesele lor,
  • care sunt punctele lor slabe,
  • care este comportamentul lor, ce anume îi motivează și care este scopul lor?

E foarte important ca, odată reușit să hotărăști care este targetul tău, să te asiguri că mailurile trimise au legătură cu una din cele 3 etape din călătoria potețialului client : etapa de awarness, cea de considerare sau cea de decizie.

2.Segmentează baza ta de date pentru:

  • a crește rata de livrare, prin ștergerea adreselor de e-mail care nu mai sunt valabile, evitând astfel și spam-ul.Nu uita nici de cei care au dat unsubcribe.
  • a crește rata de engagement, prin creșterea ratei de deschidere a mailurilor,
  • și  pentru a crește reach-ul: cu ajutorul influencerilor sau acelor care te adoră, brand ambasadorilor.

Segmentarea  poate fi: geografică(zonă, Ip), firmografică (după dimensiunea companiei, industria din care aceasta face parte), după rolul în companie(departament, funcție)

3.Trimiterea conținutului potrivit, la momentul potrivit:

Conținutul potrivit la momentul potrivit înseamnă trimiterea unui mail cu un conținut relevant în unutl din cei 3 pași ai călătoriei potențialulul client (buyer’s journey):awarness, consideration or decision stage.

Exemple de conținut :

1.Etapa de awarness:

New Picture (1)

2.Etapa de considerare:

New Picture (2)

3.Etapa de luare a deciziei:

New Picture (3)

III.Cum creezi un conținut pentru o campanie de e-mail marketing relevant?

-conținutul trebuie să aibă valoare adaugătă, nesolicitată și neașteptată.

Best Practices:

  1.  identifică un scop măsurabil și specific:
  • generare de noi leaduri prin share,
  • follow up pentru o ofertă prin kickback mail-ing,
  • colectarea feedback-ului de la audiență  prin chestionare,
  • creșterea awarness-ului prin transmitere de informații suplimentare,
  • facilitarea procesului de cumpărare prin folosirea CTA-urilor de tip “cumpără acum”.
  1. personalizează mailul și adresabilitatea, crescând rata de deschidere cu 3-5 %,
  2. adresează-la persoana a-2-a,
  3. treci la subiect rapid,  prin titlul din subiect,
  4. folosește limbaj de acțiune,
  5. focusează-te pe beneficii,
  6. folosește cât mai multe cTA-uri,
  7. încurajează share-ul,
  8.  optimizează pentru mobil, prin folosirea unor template-uri responsive,
  9. analizează constant rezultatele prin A/b testing pentru titlul din subject, template-ul de e-mail, ofertă, lungime, CTA,text sau imagini.

De altfel, urmărește :

  • rata de livrare,
  • rata de deschidere,
  • rata de click,
  • și/sau rata de respingere,
  • cât de des este accesat url-ul,
  • rata de click a CTA-ului,
  • rata de sharebility,

 

 IV.Key take aways:

  1. Conținutul potrivit, persoanei potrivite la momentul potrivit.
  2. Email Marketing oate fi folosit pentru brand awarness, lead generation, transformarea lead-urilor în clienți și retenția clienților.
  3. Segmentarea bazei tale de date va crește engagementul și  rata de livrare  și va scădea rata de unsubscribers.
  4. Fiecare email trebuie să aibă un scop prestabilit.
  5. Personalizarea crește rata de engagement și de deschidere.
  6. Ia-ți timp să optimizezi e-mailul, cheia este în detalii.

Slide-urile acestui curs le găsești la acest link. De altfel, un e-book despre cum să customizezi un e-mail poți downloada de aici.

Cât despre noi doi (două) 🙂 , ne revedem la următorul curs: puterea Smarketing-ului.

Tu ce părere ai?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții

error: Conținutul acestui site se află sub protecția drepturilor de autor. In situația în care intenționezi să distribui, te rog să atribui dreptul de autor afișând vizibil link-ul de unde ai luat materialul. Link-ul trebuie să fie către articolul specific și nu către pagina de start. Nu ai dreptul de a utiliza conținutul acestui blog având la baza motive comerciale decât dupa ce ți se va permite acest lucru. Solicitările de permisiune le primesc pe contact@alexandrahustiu.ro