Importanța unui brand personal

În ultimul articol am lansat o provocare… iar scopul ei, în mare parte, a fost să te ajute să conștientizezi importanța unui brand personal. Importanța brandului tău personal.

Și cât e de simplu să recunoști oameni care au un brand personal puternic, dar mai ales, autentic, unic.

Îmi doresc să fi apucat să fi citit articolul din WoW MoM Magazine pentru că vei găsi câteva informații vitale acolo. Dacă nu, îl găsești aici: https://www.wowmom.ro/cum-te-schimba-maternitatea/ 

De data aceasta am să păstrez pentru tine această informație, dacă ajungi aici, singur(ă) pe blog, și citești acest articol. Am să păstrez pentru tine adevărul. Din câte vezi, scriu la singular tocmai pentru că știu că acest mesaj va ajunge la cel/cea care trebuie să îl /o citească.

Iar ADEVĂRUL este următorul: TU ești brandul tău personal.

Coerența sau incoerența acțiunilor tale (atât profesionale, cât și cele din viața personală), este urmărită și penalizată, sau apreciată, și în asta stă, în mare, credibilitatea brandului tău personal. 

 

YOUR PERSONAL YOU + YOUR PROFFESIONAL YOU

           =

               YOUR PERSONAL BRAND

 

Așa că îți recomand să :

1. Fii atent(ă) la ceea ce spui și ceea ce faci

Dacă ceea ce faci tu nu are coerență, e un amalgam de meserii, le știi pe toate, te bagi peste tot, vei fi doar omul de care vor fugi toți. Sau de care vor profita toți ceilalți ca tine (pentru că de fapt, și tu faci același lucru). Nimănui nu-i place să aibă de-a face cu oameni în prezența cărora ei nu au valoare. Există o vorbă la care mi-ar plăcea să te gândești: oamenilor nu le pasă ce le-ai spus sau ce ai făcut, însă nu vor uita niciodată cum i-ai făcut să se simtă. Și dacă îi faci să se simtă mici ca să pari tu mare, nu doar că asta face din tine un/o oportunist (ă), dar și un/o egocentrist(ă). 

La fel, dacă nu ești onest(ă), nu cauți mereu situații win-win, vei fi recunoscut(ă) ca atare.

2. Gândește-te unde vrei să ajungi. Destinația devine echivalență pentru importanța unui brand personal

Un alt aspect la care să te gândești este următorul: cu cât țintești mai sus, cu atât trebuie să ai un brand personal mai impecabil. Impecabil comunicat, impecabil construit și impecabil prezentat (fizic vorbind). Importanța unui brand personal este măsurată și prin aceste aspecte.

Dacă, de exemplu, pe alocuri te-ai abătut de la drumul tău, folosește skill-urile pe care le-ai învățat ca și tool-uri de dezvoltare personală, cu atât mai mult cu cât, dacă ești o persoană responsabilă, ai ales acel drum ca să înveți / experimentezi ceva.

Din orice experiență învățăm și intuitiv, folosim acele abilități ca să creștem.

Sau, dacă, drumul tău nu a fost coerent, caută să fii coerent de-acum încolo. Un aspect la care ar trebui să te gândești este dacă vrei să faci meseria asta și peste 5 ani/10 ani. Dacă nu, oprește-te! Cu cât te oprești mai repede, cu atât mai bine pentru tine. Oprește-te în a comunica peste tot ce faci sau ai făcut, oprește-te în a nu te mai gândi ce ți-ar plăcea cu adevărat să faci. Pentru că, în viitorul îndepărtat, o să te coste scump. Iar dacă te gândești la ziua de azi nu construiești. Exiști. Și nu este nimic notabil în asta. Nu faci cu nimic diferența. Faci parte din mulțime, ești doar încă unul dintre cei mulți care doar se chinuie să supraviețuiască. Tu, printre ceilalți. 

Iar oamenilor le plac Învingătorii, cei care-și urmează Visurile.  Cu ei vor să meargă la drum, de la ei vor să învețe. Cu ei vor să își petreacă timpul. Pentru că  aceștia sunt oameni fericiți, împăcați cu Sine. Fac tot ceea ce fac din suflet, cu drag, cu pasiune.

De aceea sunt și atât de iubiți sportivii, pentru că majoritatea fac exact ceea ce au visat.

3. Evită să copii pe alții

Există o vorbă atât de frumoasă despre acest subiect: oamenii care copie asta vor face toată viața lor, vor copia. Nu sunt în stare de mai mult. 

Pentru că ei nu sunt Creatori, sunt Supraviețuitori.

Așa că îți recomand să fii foarte atent(ă) măcar la cum copii, dacă vrei neapărat să copii. Și atât poți (aici eram ironică 🙂 ). Că dacă copii așa, pe față, poate crezi că ești competitiv(ă), dar consecința va fi că vei dovedi că ești doar un/o oportunist(ă), pentru că vei căuta mereu pe cineva să copii, la care să te raportezi. Și asta îl face puternic pe celălalt, nu pe tine.

Sau fă-o asumat: am văzut asta, aici, mi-a plăcut și am vrut și eu.  Sau, uite, e un trend, așa că l-am urmat și eu. E drept că pentru asta trebuie să fii un om asumat, dar despre asta vorbim de fapt. Cu cât te asumi mai mult, cu atât îți dorești ca brandul tău să fie mai coerent și mai puternic. Și vei evita să copii. 

4. Importanța unui brand personal este măsurată și prin autenticitatea lui

Importanța unui brand personal este măsurată și prin autenticitatea lui

Devino Creator, nu Supraviețuitor.

Fă ceea ce faci dinlăuntrul Sinelui tău autentic, pentru că vrei și pentru că îți place. Pentru tine, în primul rând. Pentru că asta simți să faci, asta ți-ar plăcea. Chiar dacă trebuie să muncești până n-ai să mai poți (cum se spune). Dacă o faci ca să faci pe plac altora, să fii respectat de alții, mie îmi pare că nu faci de fapt nimic pentru tine. E totul despre ceilalți.  Și va deveni, la un moment dat, o corvoadă.

Știu, ai să îmi spui că-i doar o meserie, că trebuie să producă bani.

Am o veste proastă să îți dau: Dacă banii sunt scopul, nu rezultatul, înseamnă că nu aduci valoare reală oamenilor din jurul tău. Și asta te face omul din mulțime. Și nu vei avea niciodată un brand personal puternic.

5. Asociază-te cu oameni cu care rezonezi

E foarte important să te asociezi cu oameni care au aceleași valori de viață ca tine.

Altfel, colaborarea va fi frustrantă pentru ambele părți.

Ba mai mult, nu-ți dai ocazia să crești.

Și a crește înseamnă să știi Puterea Transformatoare a lui Împreună.

 

Cu speranța că acest articol  despre importanța unui brand personal ți-a fost util,

Îți urez toate cele bune.

După 14 ani de marketing și vânzare directă, am pornit pe drumul antreprenoriatului cu dorința nebună de a schimba ceva în stilul de comunicare și marketizare autohton, nutrind speranța că pot aduce valoare mediului de business local, și nu numai. Pentru misiunea pe care mi-am asumat-o, în calitate de strateg/consultant de marketing, mă recomandă perseverența, empatia și creativitatea, iar analiza și strategia sunt punctele mele forte.

Dar cel mai mult curajul. Pofta de evoluție.

După ce am trecut prin toate etapele evolutive ale meseriei, de la specialist de marketig local la director de marketing național,  mi-am înființat propia agenție de marketing, Brand&Build, prin care îmi doresc să sprijin la crearea și construirea de branduri durabile, consistente.

0 comments on “Importanța unui brand personalAdd yours →

Tu ce părere ai?