Cum sa iti cresti brandul personal folosind Content Marketing-ul

Cum sa iti cresti brandul personal folosind Content Marketing-ul


Pentru că peste tot apare termenul de Content Marketing,  m-am gândit să introduc acest termen în  #PersonalBrandingSeries, ca să clarificăm ce beneficii aduce brandului personal în așa manieră încât să îl folosim în favoarea noastră. Vorbim de structura unui conținut eficient, în perspectiva în care

Content marketing-ul te poate ajuta să te poziționezi în domeniul în care activezi, prin crearea unui blog, deci a unui conținut de calitate care să te propulseze în piață.

Tot prin content marketing, conținutul blogului va avea și rol de optimizare în motorul de căutare pe cuvintele cheie alese de tine, astfel încât, la căutarea pe Google să apari pe prima pagină.

 

Mai întâi de toate, ce este content marketing-ul?

Content marketing-ul este crearea strategică a textului, a imaginii, a sunetului sau a videoclipului, care oferă un mesaj relevant și interesant unui client sau unei potențial client, pregătindu-se, în același timp, calea pentru o vânzare.

Deci scopul content marketing-ului nu este doar pentru un obiectiv de PR, ci și de vânzare a unui produs sau serviciu.

Însă pentru ca această strategie să funcționeze, e nevoie de 3 elemente:

                     1.Primul lucru de care ai nevoie pentru ca strategia ta de content marketing să funcționeze este că trebuie să miște publicul cumva.  Publicul însemnând audiența, care nu sunt nici leads (așa se numesc prospecții care apar în procesul de cumpărare pe un site/shop), și nici clienți potențiali. În această strategie vorbim de audiență.  Aceștia sunt oameni care sunt conectați la brandul tău, dar încă nu sunt pregătiți să cumpere. Lor trebuie să le captezi, în primă fază, atenția.

Atenția nu vine by default, ea trebuie mereu câștigată.

                    2.Atenția poate fi câștigată și când e vorba de subiecte plictisitoare, atât timp cât respectivul conținut ajută la rezolvarea unei probleme. E musai să înțelegi că scopul nu e doar sa atragi atentia. Poți folosi unelte precum umorul sau storytelling-ul, sau efectiv frustrarea pe care o are audiența ta în nerezolvarea problemelor zilnice.

                         3. Put some spark in it! acesta este un alt secret. Caută metode să introduci ceva magie în conținutul tău, și de foarte multe ori cel care are cea mai mare pasiune pentru ceea ce face/scrie, va găsi metode să o facă.

Dar cum facem ca aceste elemente să funcționeze? Simplu:

– căutăm un titlu care să capteze atenția instantaneu. Mai mult, ne asigurăm că primele propoziții descriu foarte clar care este subiectul conținutului și cum ajută la rezolvarea unei probleme. Și facem asta folosind umorul, sau storytelling-ul.

– conținutul eficient va avea un singur punct focalizat, deci va trebui să fie ca o morală pentru ceea ce conținutul încearcă să învețe. Și asta cu ajutorul poveștilor, a metaforelor, a studiilor de caz sau exemplelor personale.

– folosim un call to action (chemare la acțiune) care să fie clar, specific și explică care este următorul pas în rezolvarea problemei pe care o are (cum o voi face și eu 🙂 la final.

Blogul, un tool eficient pentru brandul tău personal

Cel mai potrivit și comun în zilele noastre este să ai un web social, numit și blog.

Aici, talentul tău, abilitățile și vocea ta trebuie să te ajute să arăți ce ai unic. De reținut este că, să scrii conținut specific (content marketing) nu e ca și cum ai scrie o novelă, ci mai degrabă ca și cum ai scrie o piesă de teatru – îți dai seama dacă e bun în funcție de atenția (aplauzele) pe care le primești (apropo de atenția pe care trebuie să o câștigi).

Câteva Tips&tricks despre cum să-ți faci site-ul propriu care să-ți propulseze brandul personal:

– ideal ar fi să îți închiriezi domeniul și să îl hostezi undeva. Costul ar fi de cc 60 de euro anual, fără charge-ul celui care se ocupă de personalizarea lui.

– există varianta în care îl poți hosta chiar la wordpress.com, ei înregistrându-ți și domeniul. Există însă părți negative aici:

–  nu îți poți personaliza site-ul decât dacă faci upgrade de plan (vreo 23 euro pe lună, plătiți la an, adică vreo 300 de euro);

–  în situația în care site-ul este hackuit și primești posturi spam, ei îți pot lua dreptul de a posta. Partea bună este că înveți platforma, fiind destul de intuitivă, rapidă și ușor de transferat conținutul apoi pe domeniu propriu (hostat separat).

– conținutul îți aparține, nu depinzi de alții – aici fac referire la faptul că Facebook a pus notițe în încercarea de a le transforma cumva în blog posts, însă nu le-a ieșit. E bine de știut că rețelele sociale trebuie folosite doar pentru a distribui conținutul, nu pentru a-l hosta, și asta pentru că ei sunt destul de imprevizibili (la un moment dat Instagram-ul a început să șteargă conturi nejusticat și foarte mulți useri au rămas fără conținut (fie el foto, tot conținut e).

– nu plasa ad-uri pe site-ul tău, îți încetinește încărcarea site-ului, afectând motoarele de căutare și experiența celui care citește (user experience). De reținut că nu ai control asupra ad-urilor, așa că pot apărea ad-uri cu jocuri de noroc, care întâmplător (sau nu), nu sunt pe placul tău sau al celor care te urmăresc.

Care sunt beneficiile de a avea un site propriu, cu conținut specific care îți aparține?

Sunt nenumărate. Iată câteva:

-în primul rând te ajută să te poziționezi ca fiind un specialist în domeniul tău de expertiză și să îți promovezi acel Dar de care spuneam în alte articole despre Personal Branding. Te ajută să ieși în evidență.

-te faci cunoscut(ă) așa cum ești tu ca om, cu valorile și personalitatea ta, dându-le astfel oamenilor un mic hint despre cum ar fi să lucreze cu tine;

-în timp, numele tău va apărea la search în prima pagină (rank – să apari în primele poziții la afișarea pe pagină a căutării numelui tău). Practic controlezi ce văd alții despre tine, unde și cum. Aici e bine de știut că dacă numele tău este comun, va fi rank-uit mai greu.

-să îți promovezi munca.

Evident că nu e destul dacă faci cele menționate. Sunt mult mai mulți pași de urmărit și de creat,  așa cum e de descoperit în Workshop-ul de Personal Branding pe care l-am pregătit pentru cei care vor mai mult de la ei și de la viața lor profesională, pe care îl poți găsi și tu aici.

Articolul poate fi găsit și pe site-ul agenției, aici.

Tu ce părere ai?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site utilizează fișiere cookie. Prin continuarea navigării, sunteți de acord cu utilizarea acestui tip de fișiere. Mai multe informații pot fi consultate prin accesarea Politicii privind Fișierele Cookie. Politica privind cookie-urilor and Termeni și Condiții

TRANSLATE »
error: Conținutul acestui site se află sub protecția drepturilor de autor. In situația în care intenționezi să distribui, te rog să atribui dreptul de autor afișând vizibil link-ul de unde ai luat materialul. Link-ul trebuie să fie către articolul specific și nu către pagina de start. Nu ai dreptul de a utiliza conținutul acestui blog având la baza motive comerciale decât dupa ce ți se va permite acest lucru. Solicitările de permisiune le primesc pe contact@alexandrahustiu.ro